צוות חקירה מיוחד במרחב שפלה עבד במשך שנתיים על תיק הרצח של תאבת אלבאז, אב לשני ילדים מלוד. המשטרה עצרה את החשודים, אבל נאלצה לשחרר אותם בגלל קושי לזהות אותם. אך כעת, לאחר שהתקבל דו"ח מיוחד של מומחים, הצהירה היום (רביעי) המשטרה כי היא סיימה את חקירתה וביום ראשון תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד אותם החשודים. כך נודע ל-ynet.
הרצח של אלבאז בן ה-28 בוצע אל מול מצלמות אבטחה, ואולם קשה היה לזהות את החשודים מהצילומים. בווידאו נראה אלבאז נפגש עם שני המתנקשים סמוך לביתו ומשוחח עימם. בשלב מסוים החל אחד מהם לדקור אותו, ואז השני שלף אקדח והחל לירות. הוא פונה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא, שם מת מפצעיו. הוא הותיר אחריו אישה ושני יתומים. לאחר הירי נראים שני התוקפים נמלטים מהזירה. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.
2 צפייה בגלריה
תאבת אלבאז, הנרצח אתמול בלוד
תאבת אלבאז, הנרצח אתמול בלוד
קורבן הרצח, תאבת אלבאז
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בלוד של תאבת אלבאז על ידי יריות אקדח ודקירות סכין
תיעוד הרצח בלוד של תאבת אלבאז על ידי יריות אקדח ודקירות סכין
מתוך תיעוד הרצח
חמישה חודשים לאחר התקרית עצרו הבלשים שני חשודים במעשה - מוחמד וחסנין אבו צעלוק. ואולם עורך דינם יוסי זילברברג טען כי במצלמות האבטחה לא ניתן לזהות בוודאות את הלקוחות שלו, ובתום כחודש וחצי של מעצר השניים שוחררו.
צילום: ירון ברנר
חוקרי המשטרה לא אמרו נואש, ובמשך שנתיים ניסו למצוא דרכים יצירתיות לפענח את המקרה. הם שלחו את סרטוני מצלמות האבטחה ואת חקירת התקשורת לחברות אזרחיות. באמצעות חוות דעת של מהנדס אזרחי הצליחו לקשור את שני החשודים לזירה, בזכות מחקרי תקשורת מורכבים.
עם הנתונים האלה הם המשיכו לקיים חקירה סמויה והציגו את החומרים לפרקליטות. לאחר קבלת אור ירוק מהפרקליטות, אתמול נעצרו שוב השניים על ידי חוקרי צח"מ שפלה, והבוקר הפתיעה המשטרה כשהגישה לבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע שלפיה ביום ראשון יוגש כתב אישום בגין רצח נגד השניים.
עו"ד זילברברג מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "זהו אחד המקרים הנדירים שנתקלתי בהם. לאחר דיונים ארוכים וסבוכים בבית משפט השלום והמחוזי, למרות שהם שוחררו, המשטרה מגיעה אחרי שנתיים עם הצהרת תובע. באמתלת חוות דעת של מהנדס שקושר את החשודים לזירת האירוע באמצעות פענוח של אנטנות וממסרים סלולריים. לטעמי הדבר פסול מיסודו, ואין כל ממש בראייה הזאת שיכול לקשור אותם ברצח".