בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שני) את הערר של המשטרה והאריך ביומיים נוספים את מעצרו של אריה שיף בן ה-70 מערד, שירה למוות במוחמד סלאם אלאטראש בעת שזה ניסה לפרוץ לרכבו. ההחלטה התקבלה בעקבות "ראיה שמשנה מהותית את תמונת המצב", שעליה הצביע נציג המשטרה רב-פקד יוסף שרפי בדיון. לדבריו, הראיה החדשה אף עשויה לשנות את סעיף העבירה שבה חשוד שיף - שכרגע נחקר בחשד להמתה בקלות דעת.
6 צפייה בגלריה
החשוד בירי בבית המשפט
החשוד בירי בבית המשפט
"מכיר את נהלי הפתיחה באש ויודע מתי יש מסוכנות". אריה שיף בבית המשפט, אתמול
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
האדם שנורה - בעל עבר עשיר של עבירות רכוש. זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: אילנה קוריאל)
שיף ירה לעבר אלאטרש בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון, והמשטרה ביקשה שלא לשחררו מחשש שהוא מסוכן ועלול לשבש את החקירה. השופט דניאל בן טולילה אמר כי ההחלטה להאריך את המעצר מבוססת על "ראיה חדשה, שלא לומר דרמטית, על השתלשלות האירועים". ככל הנראה, הראיה החדשה היא צילומי אבטחה שמתעדים את המקרה.
השופט אמר בדיון כי הראיה החדשה משליכה גם על שאלת המסוכנות. "אינני מתעלם מכך שהחשוד אינו בעל עבר פלילי, אך בשלב זה, לנוכח הראיה החדשה, אני סבור שיש להתיר אותו במעצר", הסביר.
נציג המשטרה אמר כי "הראיה החדשה לא הייתה בידי היחידה החוקרת בתחילת החקירה. לעניות דעתי, היא משנה את התמונה ואולי אף את סעיפי העבירה של החשוד. מדובר באדם בעל רישיון לנשק שמכיר את נהלי הפתיחה באש ויודע מתי נשקפת מסוכנות לחייו שאין דרך אחרת למנוע אותה".
6 צפייה בגלריה
תעודת הערכה של החשוד בירי
תעודת הערכה של החשוד בירי
תעודת ההוקרה שקיבל החשוד על התנדבותו במשטרה
6 צפייה בגלריה
עורכי הדין ששי גז ועידן שני לאייטם ששלחתי במייל
עורכי הדין ששי גז ועידן שני לאייטם ששלחתי במייל
"החשוד לא מסוכן, הוא התקשר למשטרה בעצמו". עורכי הדין ששי גז ועידן שני
רב-פקד שרפי התייחס לטענה ששיף לא מסוכן מכיוון שנשקו האישי נלקח, והשיב: "בעל שפגע באשתו ורצח אותה, גם לא מסוכן יותר? לעניות דעתי, שחרור החשוד הוא כדי להכשיר את השרץ. הרי כל אדם בר דעת שמחזיק נשק ברישיון יודע מה מותר ומה אסור, ובאילו נסיבות אפשר להשתמש בנשק. ההחלטה שתצא מכאן יכולה להשפיע על האופן שכל אדם ואזרח נורמטיבי שמחזיק נשק יתנהג במקרה דומה שיהיה בעתיד. ההחלטה תשפיע גם על הפרשנות של מתי ואיך להשתמש בנשק". 
סנגורו של החשוד, עורך הדין עידן דני ממשרד עו"ד ששי גז, קרא לשחררו ממעצר ואמר כי "שיף לא מסוכן, הוא בן 70. הוא התקשר למשטרה שנייה אחרי המקרה ומסר גרסה. בין אם הגרסה תואמת או לא את מה שרואים במצלמות - שיטיחו זאת בפניו".

ההרוג בעל עבר פלילי עשיר, אחיו: "דואג לילדיו"

מוחמד אלאטרש, שנורה למוות על-ידי אריה שיף, היה אדם בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר בשנת 2019 בחשד לתקיפת אשתו. 
הלוויתו של אלאטרש התקיימה אתמול, ומשפחתו מתכנסת בעצמה ומסרבת לדבר. עם זאת, אחיו עבד סיפר כי מה שמעסיק אותם כרגע זה ילדיו של אלאטרש. "זה קשה מאוד, יש לו שמונה ילדים", אמר. "לא ידענו מה קרה, ישנו בבית. אני לא יודע מי נגד מי ומי ירה בו, אני רק דואג בגלל הילדים שלו. הילד הגדול שלו היה בן 10, אני דואג שיהיה להם אוכל".

בשנה שעברה שוטרי תחנת עיירות עצרו את אלאטרש בחשד לתקיפה של אשתו וילדיהם הקטנים. הוא היה דרוש למעצר כבר ממאי 2018, אז לפי החשד אירעה התקיפה, אך נעלם ונעצר רק אשתקד. מעדותה של האישה עלה כי הוא נהג לתקוף אותה לאורך תקופה, ובאחד המקרים היא אף נזקקה לטיפול רפואי. היא גם דיווחה שראתה שאלאטרש מחזיק נשק. 
יום לאחר הגשת התלונה, האישה ביקשה לבטל אותה מאחר שאלאטרש לקח את ילדיה והיא מבקשת להחזירם. למרות שאלאטרש היה בבריחה מהמשטרה במשך שנה, הוא שוחרר למעצר בבית אחיו עבד ביישוב מולדה. בית המשפט הורה לשחרר אותו מפני שלא הייתה אינדיקציה לכך שיצר קשר עם אשתו וניסה לפגוע בה או להשפיע עליה. כתב אישום נגדו בגין תקיפת אשתו וילדיו מעולם לא הוגש.
בשנת 2017 גזר בית המשפט השלום בבאר שבע שבעה חודשי מאסר על אלאטרש, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של איומים על בת זוגו. לפי כתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר הטיעון, אלאטרש אמר לבת הזוג שאם לא תחזור אליו הוא ישרוף לה את הרכב ויהרוג אותה. כמו כן, הוא שלח לה הודעה שישלח "סרטון ותמונות עירום שלה לאבא שלה". הוא גם כתב לה שאם לא תחזור אליו, אז "רק סכין גילוח בפנייך" ו-"לא יפריד בינינו רק המוות, וזה מה שיהיה". 

סנגורו ביקש מבית המשפט לכבד את ההסדר וציין שלאלאטרש לא היו עבירות קודמות בגין אלימות. המתלוננת, יש לציין, ביטלה את התלונה נגדו - למרות שבתסקיר שירות המבחן סיפרה שבתקופה הקצרה שהיו יחד הוא התנהג כלפיה באופן אלים. בעקבות מערכת היחסים בין השניים והאיומים כלפיה, היא הופנתה לטיפול פסיכולוגי, וגורמים עקיפים פנו למשפחתה כדי שתעשה עימו "סולחה". 
מלבד כל אלה, אלאטרש גם הורשע בעבירות רכוש רבות. בשנת 2012 נידון ל-12 חודשי מאסר בפועל במסגרת הסדר טיעון, שבמסגרתו אוחדו כמה תיקי רכוש שהיו לו. בזמנו אמר נציג לשכת תביעות נגב כי יש להכביד בענישה שלו: "נראה כי הנאשם לא הפנים ולא למד את הלקח, ומדובר בעבירות חמורות". במסגרת העונש שקיבל, אלאטרש התחייב גם שלא לבצע עבירות רכוש כמו אלה שבהן הורשע.