לקראת שביתת האחיות מיום שני הקרוב, משיבה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן לביקורת על כך שהכריזה על שביתה בעיצומו של משבר הקורונה. "אנחנו שמחים כל כך לשבות? שמישהו יפתח ויגיד לי מתי העיתוי הנכון. לצערי הרב במדינה הזאת עד שאתה לא מודיע על שביתה - נאדה, זירו, אפס", היא אמרה היום (חמישי) בריאיון באולפן ynet.
האחיות הודיעו כי יעברו לעבוד מיום שני במתכונת חירום, במחאה על מחסור חמור בתקנים לאחיות ואחים בבתי החולים. פתיחתן מחדש של מחלקות הקורונה בעקבות התפרצות הגל השני וכניסתן של אחיות רבות לבידוד החמירו משמעותית את מצוקת כוח האדם שאיתה התמודדו האחיות ממילא.
2 צפייה בגלריה
אילנה כהן בבית הדין המחוזי לענייני עבודה
אילנה כהן בבית הדין המחוזי לענייני עבודה
אילנה כהן בבית הדין המחוזי לענייני עבודה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר
(צילום: AFP)
בריאיון אמרה כהן: "בגל הראשון שחררו את כל החולים שלא צריכים להיות בבתי חולים או שפחדו להגיע. ברגע שבא הגל השני יש כבר 500 מונשמים שלא קשורים לקורונה. האחיות מאוד מסורות, במהלך התקופה הזאת האחיות לא נותנות 100%, אלא 200%".
היא סיפרה על הקושי לאייש את המחלקות החדשות שנפתחו: "כשנותנים הוראה לפתוח מחלקת קורונה, לוקחים את התקנים מהמחלקות הפנימיות שגם ככה קורסות". לדבריה במשרד האוצר מגלים אטימות כלפי מצוקתן. "הייתה ישיבה אחת באוצר ויצאנו משם בלי כלום. אנחנו מתחננים ומדברים ולא סופרים אותנו", אמרה.
כהן אמרה כי דרישתן לסיום השביתה היא הקצאת 1,500 תקנים לאחיות ואחים בבתי החולים. "יש אחיות. 1,500 שגמרו עכשיו את הלימודים", ציינה.