1 צפייה בגלריה
מאיר שלו
מאיר שלו
מאיר שלו
(אלעד גרשגורן)
שיעור מולדת, קצת היסטוריה וקצת גיאוגרפיה: ישראל היא מהארצות הקטנות ביותר בעולם בממדיה, ומהגדולות ביותר בעולם בתולדותיה. רק 1,000 מטרים אבל 2,000 שנה מפרידים בין ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה לבין מרכז השלטון הרומאי בקיסריה העתיקה – וכאז כן עתה, שוב אנחנו בקיסריה ושוב אנחנו נלחמים בשלטון זר כדי להציל את הארץ ואת המדינה ממנו.
1,000 מטרים מביתו של נתניהו נמצא עוד אתר היסטורי – קיבוץ שדות ים, שבו קם ופעל הפלי"ם, הפלוגה הימית של הפלמ"ח. נתניהו מכיר את הפלי"ם, כי ממנו צמח חיל הים, שהוא החיל שהכי מעניין את ראש הממשלה, ובאופן הכי חשאי ודיסקרטי.
לפני 80 שנה פעל הפלי"ם נגד השלטון הזר הבריטי והביא מעפילים ארצה. רק 1,000 מטרים, רק 80 שנה, אבל איזה מרחק ערכי בין סירות המשוטים הצנועות וספינות המעפילים העלובות של הפלי"ם ובין הצוללות של נתניהו, ובל נשכח - גם הצוללות של מצרים.
נתניהו אוהב צוללות. הן מתאימות לאופי שלו ולמטרות שלו. הן לא נראות, הן פועלות במסתרים, ככתוב: אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין, וגם אין חקירה, בינתיים. אבל היום הוצאנו את הצוללות האלו מן המים והראינו אותן, ואם אנחנו יכולים, גם היועץ המשפטי יכול לעשות זאת.
המסכה שלך הוסרה. נחשפת: הצוללות הן אתה, ועל פי כתב האישום השוחד הוא אתה, המרמה היא אתה, הפרת האמונים היא אתה. גם הבוחרים שלך כבר רואים ויודעים
היסטוריה וגיאוגרפיה, אדוני ראש הממשלה. צא ולמד בשדות ים ובקיסריה העתיקה. ואם יעצור אותך שוטר וישאל איפה המסכה שלך, אמור לו: המסכה היא אני, גם המדינה היא אני, וחיל הים הוא אני, הכל הוא אני...
אז זהו - שלא, מר נתניהו. המסכה שלך הוסרה. נחשפת: הצוללות הן אתה, ועל פי כתב האישום השוחד הוא אתה, המרמה היא אתה, הפרת האמונים היא אתה. גם הבוחרים שלך כבר רואים ויודעים מי אתה, מה יכולותיך, מה ערכך ומה ערכיך. בשדות ים ובקיסריה העתיקה לחמו הישראלים של העבר הרחוק ושל העבר הקרוב על מדינתם ועל תקומתה, והיו מוכנים להקריב את חייהם למענה. אתה מקריב את אותה מדינה עצמה למענך ולמען טובתך. אנחנו, הישראלים של היום, לא ניתן לך. אנחנו נפיל אותך.
בין ראשוני קיבוץ שדות ים הייתה גם אישה צעירה, חנה סנש שמה. 1,000 מטרים ו-80 שנה מכאן היא כתבה את השורות הלא נשכחות: "אלי, אלי, שלא ייגמר לעולם. החול והים, רשרוש של המים, ברק השמיים, תפילת האדם".
אני אוהב ומכבד ונוצר בלבי את השיר הזה, אבל הודות לנתניהו אפשר כבר לשנות ולעדכן אותו קצת: אלי, אלי, שכן ייגמר. שכן ייגמר לעולם. לא החול והים, לא רשרוש של המים, לא ברק השמיים, ודאי לא תפילת האדם. שתיגמר הכהונה ההרסנית והמופקרת והמנהיגות העלובה שלך. לשיר של חנה סנש אפילו קוראים "הליכה לקיסריה" – אז לך לקיסריה. רימית, פילגת, ריסקת, נכשלת והכשלת במלחמה בקורונה. לך הביתה.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com