שורה של מקרי אלימים התרחשו אמש (שבת) בהפגנות ברחבי הארץ, בשבוע ה-19 למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בירושלים, שם מחו כ-6,000 בני אדם, נרשמו עימותים בין שוטרים לבין מפגינים, ועד כה נעצרו שישה בחשד לתקיפות והפרות סדר שונות. ברמת גן מפגין נפצע קל מגז מדמיע, מפגין נפצע גם בהוד השרון. באילת שוטרים עצרו לחקירה גבר בחשד שהשליך ביצה לעבר מפגינים.

מוקד המחאה העיקרי היה בעיר הבירה, שם הפגינו אלפים ברחוב בלפור בתום צעדה שערכו מכיכר ציון. לקראת הצעדה, המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. עוד לפני כן תועדו נערים משחיתים דוכן של תנועת "שלום עכשיו" בכיכר. תלונה הוגשה למשטרה, שעיכבה שני חשודים בהשחתה.
בתל אביב, כ-1,000 מפגינים מחו בכיכר רבין ומאות צעדו לכיוון צפון העיר בעצרת של התנועה לאיכות השלטון. כ-100 מפגינים נוספים התכנסו בכיכר הבימה והמשיכו לכיכר רבין. 400 מפגינים צעדו משם לצפון העיר בליווי שוטרים. בניגוד לשבועות האחרונים, מוקדי ההפגנות בתל אביב הצטמצמו, בין היתר כי רבים עלו להפגין בירושלים. כאמור, הפגנות התקיימו ביישובים נוספים בהם רמת גן, הוד השרון ואילת.

ירושלים: יריקות, מעצרים ועימותים עם סמויים

לאחר הפגנת האלפים ברחוב בלפור, כ-300 מפגינים צעדו חזרה לכיוון כיכר ציון וחסמו את תנועת הרכבת הקלה. כמה מהם התעמתו עם שוטרים, ושישה נעצרו בחשד לתקיפות והפרות סדר. ברחוב צפת שבשכונת נחלאות אחד התושבים ירק על המפגינים שחלפו מתחת למרפסת ביתו ושפך עליהם דלי מים.
5 צפייה בגלריה
מפגין נפצע במהלך ההפגנה בירושלים
מפגין נפצע במהלך ההפגנה בירושלים
מפגין שנפצע בהפגנה בירושלים
(צילום: תלתן סגל)
5 צפייה בגלריה
עימותים עם שוטרים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בירושלים
עימותים עם שוטרים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בירושלים
עימותים במחאה בעיר הבירה
(צילום: שלו שלום)
5 צפייה בגלריה
עימותים עם שוטרים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בירושלים
עימותים עם שוטרים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בירושלים
ירושלים: שישה נעצרו עד כה
(צילום: שלו שלום)

במקרה אחר, פעיל בשם סשה - מורה מבית שמש - טען כי שני שוטרים תקפו אותו במהלך מעצר של מפגין שמעוכב מדי שבוע. "ארבעה סמויים קפצו, התנפלו על מפגין שהיה איתנו וניסו לעצור אותו", הוא סיפר, "ניסיתי לחלץ אותו מהאלימות ומניסיון המעצר הלא מוסבר. אני זוכר שקיבלתי בעיטה חזקה בראש, שנפלתי, ושפינו אותי לקבלת טיפול רפואי".
עד ראייה שנכח במקום סיפר ל-ynet: "נוצר לו חתך בראש והוא נפל לרצפה. הזמנו מד"א והוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר. אחד הסמויים שניסה לבצע את המעצר פשוט התעצבן שסשה נתקע לו באמצע ובעט בו".
מנגד, במשטרה טענו כי העימותים במקום פרצו דווקא מצד המפגינים. סגן ניצב אלון כלפון, ראש ענף מבצעים במרחב ירושלים, טען: "הבלשים ניסו לבצע את עבודתם, ואנחנו נמצה את הדין עם כל מי שמתעמת עם שוטרים".

רמת גן: גז מדמיע, השלכת חפצים לעבר מפגינים

מפגין רוסס בגז מדמיע על ידי רוכב קורקינט בצומת הרחובות בן גוריון ושדרות ירושלים בעיר. הוא נפגע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. "עמדנו באי תנועה, היינו ארבעה אנשים, ואז עברו כמה בני נוער עם קפוצ'ונים על קורקינט חשמלי וריססו ממש עליו", סיפרה שלי, בת זוגו של גבי - המפגין שנפגע בפניו מגז מדמיע. "ראיתי עננה של רסס אבל זה פגע ישירות בפניו. הם כיסו את עצמם ממש טוב אז לא יכולנו לזהות אותם. אנחנו מפגינים הרבה זמן כאן וקצת פחדנו, אבל קיווינו שהמשטרה במקום תרתיע אותם".
במקרה אחר בעיר, בצומת אלוף שדה והירדן, הושלכה פחית לעבר מפגינים. לא היו נפגעים.
5 צפייה בגלריה
מפגין רוסס בגז מדמיע ברמת גן
מפגין רוסס בגז מדמיע ברמת גן
רמת גן: מפגין רוסס בגז מדמיע

הוד השרון: מפגין נפצע קל, שניים עוכבו לחקירה

אירוע אלים נוסף בין מפגינים התרחש במחאה שנערכה ברחוב הבנים בעיר. שניים מהמעורבים עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה. מעורב נוסף באירוע נפצע באורח קל, ופנה באופן עצמאי לקבלת טיפול רפואי. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע.
דרומה משם, באילת, שוטרים עצרו לחקירה גבר בחשד שהשליך ביצה לעבר מפגינים.


5 צפייה בגלריה
צעדה בצפון תל אביב כמחאה על הממשלה ועל בנימין נתניהו
צעדה בצפון תל אביב כמחאה על הממשלה ועל בנימין נתניהו
הצעדה בצפון תל אביב במסגרת ההפגנה
(צילום: דנה קופל)
כמדי שבוע, המחאות החלו בשעה 17:00 עם ההפגנות על הגשרים ובצמתים של פעילי "הדגלים השחורים" ברחבי הארץ.
לפני שההפגנות החלו, בתנועת "קריים מיניסטר" ביקשו מהמשטרה להנחות את הקצינים למתן את התנהגותם כלפי המפגינים. "אנחנו דורשים מניצב ידיד להורות לשוטריו להימנע מאלימות והתעמרות כלפי המפגינים, לחדול מיד ממעצרי השווא הפוליטיים, ולעשות סוף להחרמת המגפונים והציוד האישי הלא חוקית", אמרו הפעילים.
נינה פוקס ומאיר אוחיון השתתפו בהכנת הכתבה