סייעת במעון בשכונה יוקרתית בחיפה חשודה בהתעללות בפעוטה כבת שנתיים, שהייתה בהשגחתה. בתלונה שהגישו הורי הפעוטה היום (ראשון) במשטרת חיפה, נטען כי מסרטוני מצלמות האבטחה של המעון עולה שהמטפלת התעללה פיזית בפעוטה, ומנעה ממנה אוכל.
אביה של הפעוטה סיפר ל-ynet כי הכול החל לפני כמה שבועות, אז אשתו הגיעה לגן והסייעת הפנתה את תשומת ליבה לכך שהילדה קיבלה מכה. "אשתי אמרה שזה כבר קורה יותר מדי פעמים, וביקשה לצפות בצילומים ממצלמות האבטחה, שם ראתה שבאותו יום ספציפי הילדה קיבלה מכות לא פחות מארבע פעמים", אמר האב. "אחרי ישיבה עם הגננת, שבה הבנו שהיא לא מעוניינת לפטר את הסייעת הזו, קיבלנו גישה לשאר הסרטונים. אשתי ישבה וצפתה בהם מחמש אחר הצהריים ועד שלוש לפנות בוקר עד שלא יכולה הייתה לצפות יותר. זיהינו מקרים רבים מאוד של תקיפות. יותר מ-10".

"התחושות קשות", הוסיף האב. "הגן אמור להיות מבצרו של הילד, שם הוא אמור להיות מוגן. ראינו דברים קשים, שהילדה נכנסת בבוקר לגן וחמש דקות אחר כך היא כבר בעונש. וזה לא משהו שאנחנו מצליחים להבין. היינו ביחסים מצוינים עם הגננת. הבן הגדול שלנו גם היה אצלה בגן. הבת שלה היא הבייביסיטר שלנו. ראינו את הדברים האלה קורים במקומות אחרים, אבל איתרע מזלנו וגם אנחנו נפגענו".
המטפלת מכחישה את האלימות. היא עצמה הגיעה היום לתחנת המשטרה להגיש תלונה, שכן לדבריה ספגה איומים ברצח. בהמשך היא התבקשה להגיע למקום ונחקרה בעצמה.
3 צפייה בגלריה
סייעת שחשודה בהתעללות במעון מובאת לחקירה במשטרה בחיפה
סייעת שחשודה בהתעללות במעון מובאת לחקירה במשטרה בחיפה
הסייעת מגיעה בפנים מכוסות לתחנת המשטרה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
סייעת שחשודה בהתעללות במעון מובאת לחקירה במשטרה בחיפה
סייעת שחשודה בהתעללות במעון מובאת לחקירה במשטרה בחיפה
טענה שמאיימים על חייה
(צילום: גיל נחושתן)
ההורים הגיעו הבוקר לתחנת המשטרה בחיפה, ומסרו לחוקרים תיעוד ממצלמות האבטחה של המעון. בתיעוד - ככל הנראה מהחודש שעבר - נראית הסייעת מושכת את הפעוטה ומרימה אותה מכתפה. כן היא נראית חוסמת מספר פעמים את הילדה, שביקשה להתקרב לשולחן האוכל. בנוסף ישנה תכתובת בין הסייעת להורים, בה היא מביעה את התנצלותה על המקרים.
כאמור, זמן קצר לאחר שההורים הגיעו לתחנה להגיש את התלונה, הגיעה למקום הסייעת עצמה, כשפניה מכוסים במעיל. לדבריה, באה להתלונן על איומים שהופנו נגדה. אישה שהמתינה במקום בעת שהגיעה, קיללה אותה נמרצות, כינתה אותה "מגעילה" ו"דוחה" ואיחלה לה להיכנס לכלא.
3 צפייה בגלריה
עו"ד רועי קרן עם ילנה טל
עו"ד רועי קרן עם ילנה טל
עו"ד רועי קרן
עו"ד רועי קרן, שמייצג את המטפלת, אמר כי לא מדובר באירוע פלילי. "האירוע נופח מעל כל פרופורציה, היא מקבלת איומים. שום דבר בסרטונים הוא לא פלילי. זו אכן התנהגות שחורגת מהנורמה, זו הסיבה שהיא התנצלה, אבל עדיין לא פלילי".
בהמשך טען עורך הדין כי לא מדובר גם באלימות פיזית או נפשית. "ההורים משתמשים בתקשורת כדי ליצור מהומה על לא דבר", טען. "רצים לתקשורת ורק אחר כך ניגשים למשטרה, לא לפני שמאיימים על הסייעת ברצח. ניתן למשטרה לעשות את עבודתה, והדברים יתבררו כסדרם. הסייעת התייחסה לילדה כמו בתה והילדה הרעיפה עליה אהבה בחזרה".