כרמל מעודה, הגננת מראש העין שנאשמת בשורת מקרי התעללות בפעוטות, הגישה היום (שני) בקשה לבית המשפט לאשר לה לעבוד במהלך שהותה במעצר בית. הורי הילדים זועמים על הבקשה. את הבקשה הגישה באמצעות עורך הדין שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית.
3 צפייה בגלריה
מבקשת לחזור לעבוד. כרמל מעודה
מבקשת לחזור לעבוד. כרמל מעודה
מבקשת לחזור לעבוד. כרמל מעודה
במקרים מסוימים, נאשמים במעצר בית מקבלים אישור לעבוד בזמן שמשפטם מתנהל. מעודה הגישה את הבקשה, אם כי ההערכה היא כי בכל מקרה תתקשה מאוד למצוא עבודה במצבה הנוכחי.
הפרקליטות ביקשה בתגובה שיינתן תסקיר שירות מבחן שייבחן את המסוכנות שלה, ודיון בעניין יתקיים ב-8 בספטמבר. בדיון תמסור הפרקליטות את עמדתה בנושא לבית משפט בהתבסס על התסקיר שתקבל.
3 צפייה בגלריה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
"בקשה הזויה, אם מישהו יעסיק אותה - נפגין". יוסי, אביה של ילדה שעברה התעללות
(צילום: אלי דסה)
יוסי חברה הורה לילד בגן הגיב על בקשת מעודה וכינה אותה "הזויה". לדבריו, "לא ניתן לדבר הזה לקרות ואני אישית אעמוד על הרגליים האחוריות. במידה וזה יאושר אני מקווה שאף אדם לא יעסיק את המתעללת הגדולה ביותר בילדים שידעה המדינה, זו שלא צריכה לראות אור יום".
הוא אף הדגיש כי מי שיבחר להעסיק את מעודה, אם וכאשר הבקשה תאושר, "יזכה" להפגנות בסמוך לעסק. "שיידע שלא נעמוד בשקט. נפגין מאחורי כל עסק ואדם שיעסיק את כרמל מעודה ולא ניתן לו דקה של שקט".
3 צפייה בגלריה
ניקול דניאל
ניקול דניאל
"המומים מעצם הבקשה". ניקול דניאל
(צילום: אלי דסה)
ניקול דניאל, אם לילד בגן שבו עבדה הגננת אמרה כי "אנחנו המומים מעצם הבקשה של כרמל לצאת לעבוד ושהיא חושבת בכלל לצאת ממעצר בית. לא מספיק שהדיונים נדחים פעם אחר פעם, אנחנו כבר מכינים את עצמנו לדיון הארוך הקרוב ומקווים כבר לשים את הפרשה הזו מאחורינו ואז שומעים שיש לה בכלל את האופציה להגיש בקשה כזו?".
דניאל טענה: "זה נשמע עוד תרגיל מבית היוצר של משפחת מעודה כדי לנסות להקל על העונש שלה ולהפחית מחומרת המעשים שלה".

בתוך כך, בקרוב יחל שלב ההוכחות במשפטה של מעודה, שצפוי להיות קצר. לאחריו תינתן הכרעת הדין בעניינה. סנגורה של מעודה הגיש לבית המשפט את עיקרי טיעוני ההגנה שלה בתיק לקראת תחילת שלב ההוכחות שצפוי בחודש הבא. הוא טוען לפגמים בניסוח כתב האישום, ופערים עובדתיים בין הסרטונים לבין מה שמיוחס לה באישום עצמו.
נטען בין היתר כי הפרקליטות הגישה 18 סעיפי אישום בגין התעללות, והסנגור יטען כי לא ברור מדוע ישנם כל כך הרבה סעיפים, מכיוון שעבירת ההתעללות היא עבירה מתמשכת לאורך זמן ולא ניתן להגיש סעיף אישום לגבי יום ביומו. עוד נטען כי יסוד העבירה של תקיפת קטין, גם היא עבירה שמיוחסת למעודה בכתב האישום, אינו מפרט דיו ולא כולל מהן החבלות שנגרמו בכל עבירה. סנגורה אף טוען כי קיים כאמור פער בסרטונים לבין איך שפירשה אותן הפרקליטות.