שר התרבות והספורט, חילי טרופר, תקף היום (חמישי) באולפן ynet את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "שנה שלמה לא שמעתי ממנו מילה על ספורט, ופתאום הוא שואל למה לא מביאים יותר אוהדים. אז בסדר, יש בחירות, שיעשה מה שהוא רוצה. אבל בסוף אנשים יודעים מי עבד שנה שלמה ומי בא לגזור קופון".
לטענת טרופר, "תסתכלו מה קרה פה בשנה האחרונה - בכל התחומים יש קריסות. בענף הספורט לא הייתה קריסה, וגם שום מוסד תרבות נתמך לא קרס. מישהו דאג להם".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"אנשים יודעים מי עבד שנה שלמה ומי בא לגזור קופון". טרופר
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"שנה שלמה הוא לא התעניין בתרבות ובספורט". נתניהו
(צילום: הדר יואביאן)
טרופר נשאל אם יעדיף להמליץ על יאיר לפיד או על גדעון סער לראשות הממשלה, והשיב כי "ברמה האישית יכול להיות שאני מסתדר יותר טוב עם לפיד". הוא הוסיף כי כחול לבן תמליץ לראשות הממשלה על מי שמחזיק בסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה מלבד בנימין נתניהו, והסביר: "אני לא קם בבוקר עם שנאת נתניהו. העולם שלי רחב יותר מ'רק לא נתניהו'. זה מה שנתניהו מייצג - שברון הממלכתיות, פגיעה במערכת המשפט, את זה שבמשך שנה שלמה הוא לא התעניין בתרבות ובספורט ואז שבוע וחצי לפני הבחירות מגיע לאצטדיון".
טרופר גם תקף את נתניהו על קבלת ההחלטות בזמן המגפה: "ראש הממשלה אמר באחד הריאיונות שזו הייתה טעות לתת מענק לכל אזרח בלי הבדלים. מי בסוף דאג שיהיו הבדלים ושהחלוקה תהיה מי שצריך יותר יקבל יותר? כחול לבן. אני גם אוהב לקבל מענקים, אבל אני פחות צריך. יש אנשים שאיבדו את הפרנסה שלה והקול שלהם היה כחול לבן לאורך כל הדרך. אמנם לא היה תקציב מדינה כי נתניהו מנע אותו כי לא רצה לקיים את הרוטציה, אבל דאגנו להביא את הכסף שכן חולק למי שצריך".
הוא אמר כי לא יהיו עריקים מכחול לבן לטובת ממשלת הליכוד, והוסיף: "בליכוד מבינים מצוין שאם כחול לבן עוברת יש להם בעיה כפולה - גם הסיכוי להחליף את נתניהו גדל, וגם זה שאנחנו בממשלה וחוסמים אותם".

בשל הזמנת ח"כ מהמשותפת: טרופר ביטל הגעה לגלריה

בתוך כך, מנהל הגלריה לאמנות באום אל פחם, סעיד אבו שקרה, טען היום כי טרופר ביטל הגעה למפגש בגלריה מכיוון שהזמין אליו גם את חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת. "הוא הציב לי אולטימטום - והביקור בוטל", טען אבו שקרה. "זו גישה פטרונית ומתנשאת, שעושה שימוש ציני בגלריה".
3 צפייה בגלריה
"עמוד תווך של הקהילה באום אל פחם". ח"כ ג'בארין
"עמוד תווך של הקהילה באום אל פחם". ח"כ ג'בארין
"עמוד תווך של הקהילה באום אל פחם". ח"כ ג'בארין
לדברי אבו שקרה, "לפני כמה ימים פנו אליי מלשכתו של השר טרופר, וביקשו להודיע לי על החלטתו לבקר בגלריה כמחווה לפני הבחירות ולפני שהוא מסיים את תפקידו. שמחנו על ההצעה ומיד התחלנו להיערך לביקור שהיה אמור להתקיים אתמול".
"הזמנתי למפגש את נציגי העירייה ואת חבר הכנסת יוסף ג'בארין, תומך נלהב של הגלריה מראשית דרכה וממנהיגי היישוב, כדי להיות בין מקבלי פניו של השר", אמר אבו שקרה. "יום לפני הביקור המיוחל נשלח לי אולטימטום מלשכת השר - בטל את הזמנתו של ג'בארין או שהשר יבטל את ביקורו. סירבתי בתוקף לאולטימטום מאחר שג'בארין הינו עמוד תווך של הקהילה וההזמנה אליו כבר נשלחה. בתגובה בוטל ביקורו של השר".
"אני מבקש לשלוח את מחאתי הקשה על התנהגותו של שר התרבות, שעשה רושם גדול כמי שמקדם חיי אמנות ותרבות בארץ - אך בפועל נקט בגישה פטרונית ומתנשאת שעושה שימוש ציני בגלריה שכל תכליתה לקדם דיאלוג איכותי ושוויוני", אמר אבו שקרה. "ביטול הביקור בשל השתתפותו של ג'בארין חושף שהמניע האמיתי לביקור לא נובע מרצון כן לתמוך במוסד תרבות ערבי, אלא מתוך מניע נלוז של נראות וקידום עצמי בתקופת בחירות".
לדברי אבו שקרה, "אני חש אכזבה גדולה מהשתלשלות אירועים זו, ומנגד מחויבות עמוקה להמשיך את הדרך שבה הולכת הגלריה מאז נוסדה, והיא להיות חלון פתוח לדיאלוג מכבד, המישיר מבט לתרבותו וזהותו של האחר".
טרופר מסר בתגובה: "השר ביקש להגיע לביקור מקצועי ואינטימי בגלריה באום אל פאחם. לאחר שהתברר כי אל הגלריה יגיעו מספר רב של אנשים וכי יש חשש שהביקור יקבל מימד פוליטי, הודיע השר שלא יגיע על מנת שלא לערב פוליטיקה עם נושאים מקצועיים, במיוחד פחות משבוע לפני הבחירות. העדות הטובה ביותר היא העובדה הפשוטה שבאותו היום השר ביקר באצטדיון דוחא בסכנין. כל ניסיון לשוות להחלטה היבט פוליטי או פטרוני הוא משולל כל יסוד. כאמור, אנחנו בעד שוויון במעשים ולא רק במילים. אנו מציעים לגלריה באום אל פאחם ולכולם להקפיד על המרחק בין פוליטיקה לתרבות ולספורט. אנחנו כמובן נמשיך לנהוג כך".