ההתבטאות הבעייתית של אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: תא"ל במיל' אמיר השכל תועד לפני כחודש וחצי כשהוא פונה לשוטרת ממוצא אתיופי ואומר לה: "את לא מתביישת? אני הבאתי את ההורים שלך, אנחנו הבאנו את ההורים שלך". כך זה נראה בסרטון.
המקרה שתועד אירע ב-20 באוגוסט, במהלך פינוי השכל ופעילים נוספים מאזור מתחם בלפור, לקראת הפגנת תמיכה בנתניהו. "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית הוא חסר כל בסיס, אך אם יש מי שנפגע אני מצטער", אמר השכל בתגובה שנמסרה ממנו ומתנועת המחאה "אין מצב".
1 צפייה בגלריה
אמיר השכל פונה לשוטרת ממוצא אתיופי
אמיר השכל פונה לשוטרת ממוצא אתיופי
השכל והשוטרת, בעת הפינוי לפני חודש וחצי
"מדובר ביום שבו פונה המאהל בבלפור בניגוד לחוק ועל מנת לשרת אירוע של ראש ממשלה", אמר השכל על הסרטון שפורסם בעמוד הטוויטר "אתיופיה הקטנה". "לאחר מכן פינו את תא"ל במיל' אסף אגמון ואותי בכוח ברוטלי על ידי השוטרים מהכניסה האחרת של בית ראש הממשלה, שוב בניגוד לחוק ולפסיקת בג"ץ. הרגעים בסרטון הם הרגעים שבהם מספר שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות".
"זה המקום להדגיש כי במשך שנות שירותי בחיל האוויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה - פרויקט שאני גאה בו", הוסיף. "שוב מערכת תעשיית השקר מנסה ליצור יש מאין. שהרי במקום שיתעסקו באלימות השוטרים הנוראה נגד המפגינים בכלל, ובפרט באותו יום, בוחרים להוציא מהקשרה את כל הסיטואציה. אני מצטער על האמירה שנאמרה בסערת רגשות ומתנצל מעומק הלב. כל מי שמנסה לייחס לי גזענות טועה בכתובת".
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה פנתה ליוצאי אתיופיה המשרתים במשטרה, בצבא ובכלל כוחות הביטחון ואמרה: "הרימו ראש. שאף אחד לא יצפה שתעמדו בפניו דום ותמעלו בתפקידכם. בצעו עבודתכם נאמנה. ההתייחסות למוצא שלכם ולצבע עורכם על-ידי מי מהמפגינים היא לא רק פטרונות והתנשאות, אלא גזענות שטבועה באנשים שלא הבינו שאנחנו לא במציאות של אדונים ומשרתים".
היא הוסיפה: "הניסיון לצייר את יוצאי אתיופיה כפסיבים שחולצו על ידי חיילים צה"ל כפי שעשה השכל, הוא עיוות וניכוס ההסיטוריה בצורה שמבזה את הנספים בדרך. הגיבורים האמיתיים זה ההורים שלנו שצעדו לארץ ישראל בנחישות ואמונה גדולה. להם התודה הגדולה".
פורסם לראשונה: 18:58, 06.10.20