המשטרה עצרה את אמיר אל הוארין, בן 23 מכסייפה שבדרום הארץ, בעקבות תיעוד שלו שהופץ ברשת עם שני חברים באולם בית משפט - שבו בין היתר הם נראים עולים לעמדת השופטים. מהמשטרה נמסר כי בין היתר מיוחסות לו עבירות של "ביזיון בית המשפט, פגיעה במוסדות שלטון, הסגת גבול והתנהגות פרועה במקום ציבורי". היום (ב') בבית המשפט בבאר שבע הוארך מעצרו בארבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
"ביזיון בית המשפט". מתוך התיעוד שהופץ ברשת
(מתוך טיקטוק )
אתמול פורסם סרטון ברשת החברתית "טיקטוק" של שני צעירים בבית המשפט בבאר שבע, שבו הם נראים עולים לעמדת השופטים ומתיישבים - אחד מהם עוטה מסכה, ושניהם מרימים יד, כביכול למשמע מוזיקה שהוספה בעריכה. חבר נוסף צילם אותם.
לאחר שהסרטון הופץ, חוקרי תחנת המשטרה בעיר פתחו בחקירה, במהלכה הם איתרו את זהותו של אחד משלושת הצעירים ועצרו אותו.
נציג המשטרה בדיון, החוקר רפי אזרד, אמר כי קיימים עוד ארבעה סרטוני טיקטוק שהחשוד העלה ובהם הוא מבזה את בית המשפט. "רואים בבירור בסרטון שהופץ שמעבר להתנהגות החשוד וחברו, העולים לבמת בית המשפט ומזלזלים בה ובכל מה שהסמל הזה מייצג במדינה, השלישי מתחיל את צילום הסרטון כאשר הוא מבליט את איבר מינו כלפי המדינה ומה שבית המשפט מייצג. זה נראה חמור מאוד".
הבוקר הוסרו הסרטונים הנוספים וכעת פועלת המשטרה להשיג אותם באמצעות איש מקצוע. "התנהגות החשוד וחבריו אולי נעצרה באולם ביהמ"ש, אך אם הם מסתובבים כאן אפשר להבין שיש גם גישה ללשכת השופט עצמו, ולצלם שם צילום שכזה כבר ייראה חמור ביותר. אם אדם מרשה לעצמו - אין גבול".
עו"ד נטלי אוטן, המייצגת את החשוד, ציינה כי העבירה המיוחסת לו היא זילות ביהמ"ש, וכי בוק העונשין העבירה מתוארת כלפי כמי ש"אומר או כותב דבר נגד שופט". בתגובה לכך, אמר נציג המשטרה כי "משטרה רואה את התנהגותו המזלזלת בבמת השופט - כפרסום גידוף נגד השופט".
השופט אלון אופיר, שהורה על הארכת המעצר, ציין בהחלטתו: "כאשר מציגה המדינה ראיות המבססות חשד סביר לפיו אדם פגע פגיעה קשה לכאורה בסדרי השלטון והמשפט של מדינת ישראל, יש בכך כדי להצביע על סכנה ממשית הנשקפת מאותו אדם לציבור. כשם שלא יעלה על הדעת כי אדם שאינו מורשה לכך מן היישוב ייכנס לכנסת ויבזה אותה, או ייכנס למשכן נשיא המדינה ויבזה אותו, כך כניסה לאולם בית המשפט וביזוי לכאורה של מלאכת השיפוט היא פגיעה ישירה וקשה בסדרי השלטון והמשפט של המדינה, פגיעה שיש בה סכנה לשלומו ולביטחונו של הציבור. דמוקרטיה היא אכן חופש, כפי שטענה באת-כוח החשוד, אבל חופש אינו הפקרות, וחופש הביטוי במדינת ישראל אינו חופש הביזוי".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות שיש בהן ביזיון ופגיעה במוסדות שלטון, ותפעל בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותה על מנת להגיע לזהות המעורבים ולהביאם לחקירה ולדין בגין עבירות אלה".