שר האוצר ישראל כץ (הליכוד) הגיע הבוקר (ראשון) לבליץ הבחירות של אולפן ynet ורצה לתקוף את גנץ על פיזור הכנסת - אך בסופו של דבר מתח ביקורת על חתימת ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן, שראש הממשלה בנימין נתניהו היה בעצמו חלק בלתי נפרד ממנו.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
"היה הסכם מצ'וקמק שאסור היה לחתום עליו", אמר השר כץ. "בדיעבד הוא פשוט שיתק את ישראל". כץ ציין כי בשני הצדדים היו משוכנעים שממשלת האחדות היא רעיון טוב, אך כץ אמר כי בהסכמים מהסוג הזה אי אפשר להיאחז בניסוחים משפטיים. כץ דחה את הטענה שהאחריות לפיזור הכנסת בשל היעדר התקציב היא עליו ועל ראש הממשלה, ואמר: "כמה פעמים ניסיתי לשכנע את גנץ, כדי שיבין איך זה הולך במערכת הפוליטית. אמרתי לו 'עזוב, בוא נציג תקציב 2020 ונמשיך ל-2021, ככה זה עובד בפוליטיקה - אבל הוא התעקש".
יש לך אחריות על זה שלא העברת תקציב. "לא יכולתי להעביר תקציב. הכנתי את התקציבים, ובני גנץ לא נתן כי הוא רצה את הרוטציה ורצה תקציב דו שנתי". כאמור, ההסכם שנחתם בין המפלגות במהלך הקורונה היה תקציב דו-שנתי ורוטציה בין נתניהו וגנץ אחרי חצי קדנציה.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ בריאיון באולפן
ישראל כץ בריאיון באולפן
"גנץ התעקש על ההסכם". השר כץ
(צילום: קובי קואנקס)
"בסופו של דבר הצלחתי להעביר בדרכים מתוחכמות ונחרצות תקציבים המשכיים ל-2021, כמעט זהים לתקציב המקורי. העברתי תקציב קורונה באופן בלתי אפשרי ולכן המובטלים שבחל"ת והעצמאים מקבלים כסף", אמר כץ. "כל הבכירים אמרו להעביר תקציב חד שנתי, וגנץ קשר את זה לרוטציה, הוא רצה ללכת לפי ההסכם". השר התעקש שכל משרד ממשלתי קיבל את מה שהגיע לו, וכל האזרחים שהיו זקוקים לסיוע קיבלו אותו מהמדינה. "הצלחתי למרות המשימות הפוליטיות והפריטטיות שאסור לחזור עליה לעולם", אמר כץ. "כולם אשמים שעשו את ההסכם הזה וחיו בהסכם הזה, זאת האמת".
שר האוצר נשאל אם המחנה של נתניהו יוכל להשיג 61 ממליצים - ואמר כי הוא מעריך שאם מגמת ההתחזקות תימשך, יש סיכוי טוב לכך. "אני מסייר עם ראשי ערים ופעילים בין העסקים והמפעלים. אין ליכודניק אחד מאוכזב", הכריז כץ. "פחות עסקים נסגרו בשנת 2020 מאשר ב-2019 בגלל הסיוע שנתנו להם. הייתי בשוק התקווה ביום שישי והרגשתי חום ואהבה. בכל מקום אני רואה אנשים אסירי תודה, ואני שר אוצר, זה לא מובן מאליו". כץ לא מדייק. בשנה שעברה נסגרו כ-75 אלף עסקים, בעוד שבשנה הקודמת נסגרו כ-50 אלף עסקים.
כץ נשאל איך הוא מרגיש בעניין ההישענות על איתמר בן גביר, שחבר לבצלאל סמוטריץ' במערכת הבחירות הנוכחית, והשיב כי בקואליציה יהיו כללים מוסכמים. "יש לו את הדעות שלו, אני לא חייב להסכים עם כולם", אמר השר. לדבריו, מה שיוביל לניצחון הליכוד זה שלושה דברים: "היתרון המנהיגותי של נתניהו מול המועמדים האחרים, החיסונים ורשת הביטחון הכלכלית", טען כץ.

על התנאים שהציג יו"ר עוצמה יהודית השיב כי "עם כל הכבוד, אף אחד לא יכול לכפות. הדבר החשוב הוא שהליכוד יקבל הרבה מנדטים ויכתיב את הדברים. אם בנט יקבל הרבה מנדטים - הוא ילך עם לפיד וסער. הם אומרים את זה בראיונות בגלוי".
סער אמר שלא יהיה דבר כזה. "ברור לחלוטין שאם הוא נגד נתניהו והליכוד, האלטרנטיבה שלו היא לפיד".