משאית שעליה זרוע של משאבת בטון פגעה אתמול אחר הצהריים בגשר הולכי הרגל "נעורים" בכביש החוף ליד מחלף בית ינאי. בעקבות זאת הגשר פורק הלילה (בין ראשון לשני) בהוראת גורמי המקצוע, משיקולי בטיחות. צפו בתיעוד ההתנגשות בראש הכתבה.
אלון פלג, מנהל מרחב מרכז בחטיבת התפעול ואחזקה של חברת נתיבי ישראל, מסביר שמיד לאחר המקרה המליצו הצוותים המקצועיים על פירוק הגשר. במשך שלוש שעות עבדו הפועלים על פירוק הגשר, והבוקר נפתח הכביש לתנועה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מרגע הפגיעה בגשר
תיעוד מרגע הפגיעה בגשר
תיעוד מרגע הפגיעה בגשר
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
4 צפייה בגלריה
פירוק הגשר
פירוק הגשר
עבודות פירוק הגשר
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
4 צפייה בגלריה
פירוק הגשר
פירוק הגשר
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
4 צפייה בגלריה
פירוק הגשר
פירוק הגשר
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
המקרים שבהם נהגי משאית עם מטען גבוה מדי מתנגשים בגשרים כבר הפכו לתופעה. ב-2017 התנגשות כזאת הייתה קטלנית, כשנהג המשאית נהרג מקריסת הגשר. אך מקרים רבים כאלה מסתיימים במזל ללא נפגעים.
כך למשל בספטמבר נתקעה משאית בגשר יצחק שדה ונתיבים נחסמו בנתיבי איילון. בפברואר נתקעה משאית בגשר בר אילן, ונגרמו עומסים בכביש 4.

סמנכ"לית אסטרטגיה וחדשנות בנתיבי ישראל, הילה חדד חמלניק, אמרה כי "המשאיות מהוות כ-20% מהנסועה, אך חלקן בתאונות הדרכים ובגרימת הנזק לתשתיות גבוה בהרבה משיעור זה".
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי משרד התחבורה הנחה אותה לגבש תכנית אב לטיפול במשאיות ובמטענים. חדד חמלניק הוסיפה כי המהלך "יוביל בראש ובראשנה להגברת הבטיחות לצד חיסכון אדיר למשלמי המיסים והתייעלות חברות ההובלה. לצד אלה, בחודשים האחרונים ערכנו מספר ניסויים מוצלחים במסגרתם קראנו לשוק הפרטי להציע פתרונות לניטור והתראה של מטענים חורגים המובלים בכבישים".