משרד המשפטים האמריקני האשים אתמול (ג') את סטפני ווינסטון וולקוף, שכתבה ספר חושפני על מלניה טראמפ, בהפרת הסכם הסודיות שנחתם עמה במהלך עבודתה בבית הלבן. בתלונה שהגישו עורכי הדין של המשרד הם ביקשו שהרווחים העתידיים ממכירת הספר יועברו לידי הממשל.
בתלונה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בוושינגטון כתב משרד המשפטים שוולקוף, מפיקת אירועים שהייתה חברתה הטובה של מלניה ועבדה לזמן מה בבית הלבן, לא הגישה לבחינת הממשל את טיוטת הספר "מלניה ואני: עלייתה ונפילתה של החברות שלי עם הגברת הראשונה".
2 צפייה בגלריה
סטפני ווינסטון וולקוף מחברת הספר מלניה ואני
סטפני ווינסטון וולקוף מחברת הספר מלניה ואני
משרד המשפטים מאשים בהפרת הסכם הסודיות
(צילום: רויטרס, shutterstock)
עבודתה של וולקוף בבית הלבן הסתיימה בתחילת 2018 אחרי שנחשף שהחברה שלה קיבלה 26 מיליון דולר כדי לעזור להפיק את טקס ההשבעה של הנשיא טראמפ ב-2017. הספר החושפני שכתבה מתאר בצורה לא מחמיאה את מלניה ואת המשפחה הנשיאותית.
וולקוף מתארת בספר מערכת יחסים עכורה בין הגברת הראשונה לבתו של הנשיא איוונקה, וטוענת שמלניה אף כינתה את בתה החורגת ובעלי בריתה "נחשים". עוד טוענת וולקוף כי "טביעות האצבע של איוונקה" ניכרו בשלל מהלכים שנועדו לפגוע במלניה טראמפ, וכי על הדיווחים בנוגע לרומנים של בעלה מחוץ לנישואים והצהרותיו הבוטות על נשים אמרה מלניה טראמפ: "אני יודעת למי אני נשואה".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מלניה טראמפ
דונלד טראמפ מלניה טראמפ
"אני יודעת למי אני נשואה"
(צילום: רויטרס)
לפי משרד המשפטים האמריקני וולקוף ומלניה טראמפ חתמו באוגוסט 2017 על הסכם שקשור למידע חסוי שהיא עשויה להיחשף אליו במסגרת עבודתה. משרד המשפטים הצהיר שאינו מעוניין שוולקוף תתעשר "מהפרת החובות שהיו לה כששימשה עוזרת לגברת הראשונה". הספר של וולקוף פורסם לפני שישה שבועות, והופיע ברשימת רבי המכר של ניו יורק טיימס. הוא נמכר באמזון תמורת 16.80 דולר.
הצעד של ממשל טראמפ מזכיר את המאמצים שהשקיע משרד המשפטים כדי למנוע את פרסום הספר שכתב ג'ון בולטון, שהיה היועץ של הנשיא לביטחון לאומי. הממשל טען שבולטון כלל בספרו מידע מסווג ורגיש, ושהיועץ לשעבר היה צריך למסור את טיטת הספר לאישור. בולטון הכחיש את טענות הממשל. למרות שהקרב המשפטי בנושא נמשך, בית המשפט לא מנע את פרסום ספרו של בולטון, "החדר שבו זה קרה: זכרונות מהבית הלבן".
פורסם לראשונה: 23:50, 13.10.20