ארגון הבריאות העולמי הודה היום (ג') כי יש ראיות חדשות ראשוניות להתפשטות נגיף הקורונה באוויר. ההודעה פורסמה לאחר שקבוצה של מדענים האיצו בארגון לעדכן את הנחיותיו בנוגע למגפה.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה מלבורן סגר בידוד נגיף קורונה
אוסטרליה מלבורן סגר בידוד נגיף קורונה
סגר במלבורן. "ראיות ראשונות להעברת הקורונה באוויר"
(צילום: AFP)
"אנחנו בוחנים את האפשרות של העברת הנגיף באוויר כאחד מהמודלים האפשריים להתפשטות נגיף הקורונה", אמרה מריה ואן קרקוב, ראש מחלקת מחלות מתפרצות בארגון.
239 מדענים מ-32 מדינות פנו אתמול במכתב פתוח לארגון הבריאות העולמי ופרסמו ראיות שלפיהן חלקיקי נגיף שצפים באוויר יכולים להדביק אנשים שנושמים אותם. מכיוון שאותם חלקיקים יכולים להשתהות באוויר, קראו המדענים לארגון הבריאות העולמי לעדכן את אזהרותיו.
עד כה טען הארגון כי הנגיף עובר באמצעות רסס שנוצר בעקבות שיעול או התעטשות.
2 צפייה בגלריה
הודו נגיף קורונה מסכות
הודו נגיף קורונה מסכות
עם מסכות בהודו. "הראיות לא מוחלטות, צריך לבחון אותן"
(צילום: AP)
במסיבת העיתונאים שנערכה במטה הארגון בז'נבה אמרה בנדטה אלגרנצי, מבכירי הארגון שפועלים במניעת זיהום ובקרה, כי קיימות עדויות להעברת הנגיף באוויר, אך הן לא מוחלטות.
"לא ניתן לשלול אפשרות של העברה באוויר במסגרות ציבוריות, במיוחד בתנאים ספציפיים מאוד של מקום סגור, צפוף וללא אוורור ראוי", היא אמרה. "עם זאת, יש לאסוף את הראיות ולנתח אותן, ואנו ממשיכים בתהליך".
ואן קרקוב הוסיפה כי בימים הקרובים יפרסם הארגון תקציר מדעי שמסכם את כל מה שידוע על דרכי העברת הנגיף. "נדרשת חבילה מקיפה של הנחיות כדי להפסיק את ההדבקה. זה כולל לא רק ריחוק פיזי, אלא גם שימוש במסכות במצבים מסוימים, בעיקר איפה שלא ניתן לדאוג לשמירת מרחק או בקרב עובדי שירותי הבריאות".