מזג האוויר היום (ב') יהיה קר ובהיר. בשעות הבוקר יהיה קר מאוד הטמפרטורות ינועו סביב ה-0 בהרים, בין 4 ל-5 במישור החוף ובין 2 ל-4 בנגב. בלילה יש חשש לקרה בהרים ובעמקים.
4 צפייה בגלריה
שלג בהר החרמון
שלג בהר החרמון
שלג באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 1-7, תל אביב 6-13, חיפה 7-10, קצרין 3-11, צפת 1-5, טבריה 5-14, נצרת 3-10, עפולה 3-12, בית שאן 5-14, לוד 4-13, אשדוד 6-13, עין גדי 11-15, באר שבע 1-13, מצפה רמון 2-7 ובאילת 8-15.
מחר הטמפרטורות יעלו מעט. בשעות הלילה יתחדש הגשם בצפון ויתפשט מהר למרכז ולצפון הנגב. ברביעי יהיה קר, עם חשש לשיטפונות והצפות. בחרמון וברמת הגולן ירד שלג. יש סיכוי לשלג קל גם בפסגות הגבוהות של הרי הגליל. אחר הצהריים הגשם ייחלש. בסוף השבוע יתחמם מעט.
אתמול ירדו גשמים עזים במהלך הלילה והבוקר ברחבי הארץ, וביישובים רבים הוצפו לא מעט רחובות. שיא הגשם נמדד ביישוב שבמועצת חוף אשקלון. שיא הגשם מתחילת המערכת, לפני ארבעה ימים, נמדד בבית גמליאל שבסמוך שם ירדו מיום חמישי ועד הבוקר 165 מ"מ.


4 צפייה בגלריה
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
4 צפייה בגלריה
כפור בכרמיאל
כפור בכרמיאל
כפור בכרמיאל
(צילום: אחיה ראב''ד)
4 צפייה בגלריה
כפור בכרמיאל
כפור בכרמיאל
(צילום: אחיה ראב''ד)
בנחל ארזה שסמוך לירושלים חולצו שני מטיילים שתועדו יושבים על גג רכב שטח וממתינים לסיוע. צוותי כבאות והצלה מבית שמש ומירושלים שהגיעו למקום ייצבו את הרכב לפני פעולות החילוץ.
בנחל קנה שבשומרון חולצו איתמר, צעיר בן 19 ממעלה שומרון ואחיו הקטן (11), שנתקעו בשיטפון. צוותים רבים הוזעקו למקום והשניים חיכו כל העת ברכב שנסחף, ושמרו על קשר בשיחת וידאו. תוך כדי השיחה וההדרכה כיצד לנהוג הצליח אחד מהם להיחלץ בכוחות עצמו, ואילו השני חולץ רגלית. בתיעוד מהרחפן נראה הרכב שנתקע בנחל, השניים טופלו על ידי מד"א כשהם סובלים מהיפותרמיה ומצבם מוגדר קל.
בפתח תקווה תועד אדם משיט קיאק ברחוב שהפך לנהר בשכונת עמישב, ושם חולצו מרכב אם ותינוקת. המחלץ, אלכס מוזגובי, סיפר כי "האבא חילץ את התינוקת ואני את האישה. הלכתי איתה 90-70 מטר עד שהגענו למקום בטוח. אנחנו רגילים לדברים האלה, מיומנים ומוכנים לכל תרחיש". מפקד הצוות, תמיר כהן, הוסיף: "הייתה סכנה גם לאמא וגם לתינוקת, אם לא היינו מגיעים היינו יכולים להיות בסרט אחר. אני ממליץ לאנשים - כל שלולית שאתם רואים, עד לגובה חצי גלגל. אם יש ספק אין ספק, לא נכנסים פשוט".
בכפר עקב שבמזרח ירושלים תועדו כלי רכב מתחת למים, ותושבים אמרו: "כל שנה אנו סובלים מהצפות יותר מכל יישוב. פנינו לעיריית ירושלים בכדי שיטפלו בניקוז אבל ללא מענה. לרבים מהבתים ומבתי עסק נגרמו נזקים וילדים לא יכלו לצאת לבית הספר".