מזג האוויר היום (א') ומחר יהיה אביבי ונעים, אך ביום שלישי הרוח תתחזק בהדרגה ולקראת הערב יירד גשם שיילך ויתחזק גם כן. בלילה בין שלישי לרביעי יהיה סוער, לקראת ירידה ניכרת בטמפרטורות ושלגים שצפויים לרדת לאחר מכן בהרי הצפון - וייתכן שגם בהרי המרכז.
2 צפייה בגלריה
פריחת כלניות ורקפות בכרמיאל
פריחת כלניות ורקפות בכרמיאל
היום ומחר: אביבי ונעים. פריחת כלניות ורקפות בכרמיאל
(צילום: אחיה ראב"ד)
2 צפייה בגלריה
אתר החרמון נפתח למבקרים
אתר החרמון נפתח למבקרים
ברביעי - מושלג. אתר החרמון
(צילום: אתר החרמון )
מידות החום החזויות היום והלילה: לוד 8-21, נצרת 10-21, עין גדי 15-23, צפת 10-17, אילת 15-27, באר שבע 7-23, בית שאן 9-24, חיפה 12-18, טבריה 12-22, ירושלים 11-19, קצרין 11-22, אשדוד 9-19, מצפה רמון 8-15, עפולה 7-20, תל אביב - יפו 10-19.
ביום רביעי תורגש ירידה קיצונית בטמפרטורות בליווי גשמים. שלג כבד צפוי לרדת בהרי הצפון מגובה של כ-600 מטרים, ומשעות אחר הצהריים ולמשך כמה שעות - יש אפשרות גם לשלג בהרי המרכז.
ביום חמישי יהיה סוער עדיין אך הגשם ייחלש בהדרגה. עם זאת, ייתכן שהוא יישאר איתנו גם במהלך השבת.

כל הפרטים על הסערה הקרובה

בניתוח מזג אוויר אנחנו משתמשים בשני מודלים - אמריקני ואירופי - שכרגע חלוקים ביניהם באשר למה שיקרה ביום שלישי. המודל האמריקני מקצין וגורס כי תהיה כאן סערה גדולה מאוד עם שלג משמעותי בהרים, סערה שתתחיל ביום שלישי בצהריים.
לפי המודל האירופי, מנגד, מזג האוויר הסוער יתחיל ביום שלישי בערב, עם גשמים מאוד חזקים, רעמים וברקים, וגם רוחות חזקות שיילכו ויתגברו. בשלישי בלילה וביום רביעי יהיה כאן מזג אוויר סוער מאוד, עם שלגים כבדים בחרמון. השלג לאט-לאט ייערם גם בפסגות הגבוהות בהרי הצפון, ויכול להגיע גם לפסגות יותר נמוכות כבר במהלך יום רביעי.
גם בנוגע לאזור המרכז המודל האמריקני חוזה סערה מוקדמת יותר. אמנם חשוב לזכור שהכול עוד יכול להשתנות, אך ניתן להגיד ברמת ודאות גבוהה יחסית שבחלק השני של יום רביעי ואל תוך הלילה גם הירושלמים ומי שגר בהרי המרכז יראה את השלג באוויר. השלג עשוי אף להיערם לשניים-שלושה ס"מ או יותר. הסערה תסתיים ביום חמישי, ולכן לא סביר שהשלג ייערם ל-30-10 ס"מ ויחסום את העיר.
בגוש דן צפויות בימי הסערה טמפרטורות נמוכות מ-12 מעלות. כמו כן, תהיה סכנת הצפות וסכנת שיטפונות בדרום. הסיכוי לשלג הולך ומתמעט כמעט לגמרי ביום חמישי אחר הצהריים.
פורסם לראשונה: 05:14, 14.02.21