מספר טלפון נחשק בסין נמכר תמורת הסכום המטורף של 2.25 מיליון יואן (כ-300 אלף דולר), אחרי שמאות בני אדם התחרו על הזכות להחזיק בבעלות על צירוף הספרות המבשר-טובות שנכלל בו.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
מספר טלפון סמרטפון סמארטפון פלאפון
מספר טלפון סמרטפון סמארטפון פלאפון
כמה שיותר 8, כמה שפחות 4
(צילום: shutterstock)
המספר מסתיים בחמש הופעות רצופות של הספרה 8 – צירוף שבסין נחשב לנחשק למדי, משום שהמילה "שמונה" במנדרינית מזכירה בצלילה את המילה "שגשוג".
המספר נכלל ברשימה של נכסים שהוחרמו והועמדו למכירה פומבית בהוראת בית משפט בבייג'ינג, והמכירה הפומבית שנערכה לנכסים הללו משכה יותר מ-5,000 מתעניינים בימים שבת וראשון.
משתמשי טלפון בסין מוכנים לעתים קרובות לשלם מחיר גבוה מהממוצע כדי לקבל מספר הכולל צירוף ספרות שנחשב למביא-מזל. הספרה 8 היא הנחשקת ביותר, ומייחסים לה מזל רב כל כך עד שאת אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008 פתח המשטר הסיני בשעה 8 ו-8 דקות בערבו של התאריך 8.8. הספרה 4, שבמנדרינית מזכירה בצלילה את המילה "מוות", נחשבת למועדפת פחות מכולן.
הזוכה במכירה הפומבית שלשום שילם 400 יואן על עצם ההשתתפות בתחרות, וכעת מוקצים לו עשרה ימים לשלם את יתרת הסכום. כך או כך, מתברר שיש מי שכבר הלכו רחוק יותר ממנו בעבר: המחיר הגבוה ביותר ששולם במכירה פומבית בסין על מספר טלפון הוא 3.91 מיליון יואן, ב-2017. המשלם קנה אז בסכום הזה מספר טלפון שמסתיים בשמונה מופעים של הספרה 7. במנדרינית נשמעת המילה "שבע" כמו "נביעה" או "תמצית החיים", והיא נחשבת לספרה שמביאה מזל במערכות יחסים.