ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) העריך היום (חמישי) באולפן ynet כי הבחירות יתקיימו כנראה בחודש מרץ הקרוב. "התחושה היא שזה גמור ושהבחירות יהיו ככל הנראה במחצית השנייה של חודש מרץ". כמוהו, גם שר התרבות והספורט חילי טרופר לא סבור שאפשר למנוע את הבחירות. "חיסון לשקרים של נתניהו לא יהיה. ויש גבול לשקרים גם, ולכן יש איזה רגע שאתה אומר שטובת המדינה היא ללכת לבחירות", אמר טרופר.
לדברי ח"כ פורר, "גם סביב התאריך, טכנית, קשה מאוד להתקשקש. בסוף מרץ נכנסים לחופשת הפסח, אח"כ יום הזיכרון ויום העצמאות. יש שם חודש וחצי שקשה לעשות בהם מערכת בחירות. כמו שהם נראים מהרגע שקמה הממשלה, הרי היא קמה ונולדה בחטא וכך גם תמות, בחטא. תעודת הפטירה של הממשלה הזו נכתבה ביום שבו היא הושבעה".

2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
עודד פורר באולפן ynet
(צילום: יאיר שגיא )
פורר אמר כי "הבחירות צריכות להיות כמה שיותר מהר. גם בשביל הציבור הישראלי, לגלגל את מדינת ישראל עכשיו לתוך מערכת בחירות ארוכה תהיה טעות".
ח"כ ממפלגתו של אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה נתניהו ואת בכירי מפלגתו: "לצערי אני רואה בליכוד לא מעט אנשים רציניים, עם קריירה מפוארת מאחוריהם, שמביישים את עצמם היום בהתרפסות שלהם כשהם יודעים שהם משרתים אינטרס של אדם אחד ולא את האינטרס של עם ישראל".
-אתה אומר שבכירי הליכוד מתרפסים בפני נתניהו? "חד משמעית. אנחנו גם רואים את ההתנהלות במגפה הזאת, שבעה חודשים מנהלים פה מגפה בצורה פוליטית ופופוליסטית, כולם יודעים ורואים את זה. אני רואה אנשים, היו ראשי שב"כ, בתפקידים בכירים במערכת הביטחון, בכלכלה ובפוליטיקה הישראלית - נאלמים דום".

-תתנו לבנט להיות רה"מ אחרי הבחירות? "השאלה היא לא מי ראש הממשלה אלא איזו ממשלה. אנחנו מבחינתנו רוצים ממשלה גם לאומית גם ציונית וגם ליברלית. ממשלה שתוכל לקדם אג'נדה עליה אנחנו מדברים. אג'נדה שתיתן כאן לכל אזרח לחיות את חייו בחופשיות ברמה של חיה ותן לחיות, לשם אנו שואפים. לצערי נתניהו מכר את גורל ישראל בידי קבוצת לחץ קטנה וקיצונית והיא זו שמכתיבה איך מנהלים את המגפה".
פורר אמר כי "אני פתוח לשיתופי פעולה. ליברמן הוא הפוליטיקאי הכי ממולח שיודע לעשות את החיבורים האלה, אבל בניגוד לאחרים, הוא פוליטיקאי שיש לו מילה ואג'נדה ויילחם עליה".
-אולי טעיתם כשסגרתם את הדלת עם החרדים מהר מדי? "לא סגרתי דלת לא עם חרדים ולא עם חילונים והשאלה היא לא פרסונלית ואני כן חוזר דווקא לאג'נדה -אני חושב שכל אזרח בישראל צריך לעשות שירות צבאי או לאומי. מה לעשות, אני מוכן להילחם על זה. לכל אזרח בישראל צריכה להיות הזכות להתחתן כאן ולא לטוס לחו"ל להתחתן אחרי ששירת בצבא. זה מה שאני חושב ואני מוכן להילחם על זה. אחרים מוכנים להילחם על אג'נדות אחרות, עם זה באים לציבור, יבחר הציבור".

השר טרופר: "טובת המדינה - ללכת לבחירות"

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) התייחס היום גם הוא למשבר הפוליטי ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "אני לא חושב שמישהו, מימין או משמאל, חושד שכחול לבן לא מעמידה את טובת המדינה לפני טובתה האישית. אבל יש איזשהו רגע שאתה מבין שאולי חיסון לקורונה יהיה פה, אבל חיסון לשקרים של נתניהו לא יהיה. ויש גבול לשקרים גם, ולכן יש איזה רגע שאתה אומר שטובת המדינה היא ללכת לבחירות".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"נישאר בעמדות שלנו". חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)

למה אתם לא מתפטרים מהממשלה? אתם יושבים שם כמו עציצים. "ממש לא יושבים כמו עציצים, רק תדמיין מה היה קורה אם ניסנקורן היה יוצא ממשרד המשפטים ואוחנה היה נכנס. תדמיין מה היה קורה במשרד שלי ובכל מקום אחר. אנחנו לא נוותר על המקומות האלה כי טובתה של המדינה זה שנהיה שם. כדי שיהיה שם מי שידאג למדינה במשבר הקורונה בעניינים הכלכליים, התרבותיים, המשפטיים, לא נוותר על העמדות האלה. וגם אם נצא לבחירות נישאר בהן".
טרופר תקף את ראש הממשלה נתניהו: "באנו בידיים נקיות לממשלת האחדות ורצינו שותפות, וכשאתה יושב בישיבת הממשלה ומביע דעתך, גם אם אתה חולק על נתניהו, אני מבין ש-11 שנים לא היה מקובל לחלוק בתוך הליכוד על נתניהו. את השאלה של מהי 'אופוזיציה בתוך קואליציה' אני מציע להפנות לרה"מ שמסתיר הסכמי שלום משר החוץ ושר הביטחון שבממשלתו. מי שבחר מהרגע הראשון לא להושיט יד אמיתית, להסתיר מידע, לא לעסוק בענייניות בדברים, להכניס שיקולים פוליטיים למקומות הכי חשובים וקדושים בחברה הישראלית, הוא האיש שלוקח אותנו שוב לבחירות. אני עוד מקווה שהוא יתעשת וימנע אותן אבל זה רק בידיים שלו".
אמרו אתמול בליכוד, ועדת הבדיקה לצוללות - ככה לא מתנהג שותף. אולי חציתם קו אדום? "אני מזכיר שוועדת הבדיקה לצוללות עלתה לפני שבוע, אחרי חצי שנה של הפרות שיטתיות, אחרי זה שהסכם שקבע שתקציב דו שנתי יעבור תוך 100 ימים מהקמת הממשלה, נדחה ולא עבר. אני מציע למיקי זוהר ואחרים - אם אתם כה בטוחים בצדקתו של נתניהו בשאלת הצוללות, למה אתם כל כך לחוצים? למה לא לבדוק תהליכי רכש במערכת הביטחון? אני מציע להירגע ולהזיז את הספינים הצידה ולהסתכל על אמת פשוטה - ישראל צריכה ממשלה יציבה שיש לה תקציב מדינה. כל עוד הדברים האלו לא מתקיימים אין טעם להמשך השותפות".