ארמון בקינגהאם הודיע שהלווייתו של הנסיך פיליפ תתקיים בשבת הבאה – ה-17 באפריל. לפי גורמים בארמון, בעלה של המלכה אליזבת היה מעורב בתכנון הלווייתו והיא תשקף את החיים הציבוריים שלו. המלכה, כך דווח, אישרה את פרטי ההלוויה של הדוכס מאדינבורו.
ההלוויה תתקיים בטירת ווינדזור, בטקס משפחתי שיהיה סגור לקהל. מספר המשתתפים יהיה מצומצם - כ-30 בלבד - ויהיה בהתאם להגבלות הקורונה – שחלות גם על כמות המשתתפים בהלוויות. בארמון סירבו לומר אם אנשי משפחת המלוכה יעטו מסכות בטקס.

7 צפייה בגלריה
שערי עיתונים בבריטניה
שערי עיתונים בבריטניה
שערי העיתונים בבריטניה
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
טירת וינדזור בריטניה, אנשים מניחים זרי פרחים לזכר הנסיך פיליפ
טירת וינדזור בריטניה, אנשים מניחים זרי פרחים לזכר הנסיך פיליפ
מחוץ לטירת ווינדזור: מניחים זרי פרחים לזכר הנסיך פיליפ
(צילום: AP)
דובר ארמון המלוכה אמר שהנסיך הארי, שעזב את בריטניה עם רעייתו מייגן מרקל, צפוי להגיע להלוויית סבו. הדובר אמר שמרקל, שנמצאת בהיריון, לא תגיע לבריטניה בהמלצת הרופא שלה. בחודש שעבר, נזכיר, פורסם ריאיון שרק החריף את המתיחות בין הזוג למשפחת המלוכה. בריאיון לאופרה ווינפרי הם האשימו את משפחת המלוכה בבריונות ובגזענות. בארמון הגיבו: "אנחנו מתייחסים ברצינות לטענות על גזענות, הם אהובים".
אתמול, בהודעה שפורסמה באתר אגודת הצדקה שלהם, מסרו הארי ומייגן שהנסיך פיליפ "יחסר להם מאוד". בימים אלה מתגוררים השניים בלוס אנג'לס עם בנם ארצ'י.
7 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך פיליפ 2017
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך פיליפ 2017
הארי, מייגן ופיליפ ב-2017
(צילום: AFP)

הדוכס מאדינבורו הלך לעולמו אתמול בגיל 99. "הוד מעלתו מת הבוקר בשלווה בטירת ווינדזור", נמסר בהודעת ארמון בקינגהאם. המלכה אליזבת אישרה להכריז על שמונה ימי אבל בבריטניה - שהחלו אתמול, ויסתיימו ביום ההלוויה של בעלה בשבת הבאה. בתחילת הלווייתו של הנסיך פיליפ בטירת ווינדזור תהיה דקת דומייה ברחבי בריטניה.
הנסיך צ'רלס, בנם של אליזבת ופיליפ, אמר הערב שמשפחת המלוכה אסירת תודה על התמיכה שהיא מקבלת ביממה האחרונה מהבריטים ומשאר העולם. צ'רלס יצא מביתו בהייגרואוב, במחוז גלוסטרשייר, ואמר לכתבים: "אנחנו כל כך התרגשנו ממספר האנשים שנמצאים כאן, ברחבי העולם ובחבר העמים הבריטי, שבעיניי חולקים איתנו את האובדן ואת הצער. האבא היקר שלי היה אדם מיוחד מאוד, ובעיניי יותר מהכול הוא היה נדהם מהתגובות ומהדברים המרגשים שנאמרו עליו – ומהבחינה הזאת אנחנו, המשפחה שלי, אסירי תודה על כך. זה יתמוך בנו בזמן האובדן ובתקופה העצובה הזאת. תודה לכם".