ועד העובדים במשרד החוץ עתר באופן חסר תקדים לבג"ץ יחד עם התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל הימנעות הממשלה מלמנות 35 שגרירים וקונסולים המהווים שליש מראשי הנציגויות בעולם. החלטה סופית בעניינם טרם התקבלה כבר חצי שנה. בעתירה נכתב כי "על הממשלה לפעול לאישור המינויים ללא דיחוי".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"ממשיך לדחות את הדיון הממשלתי במינויים". נתניהו
(צילום: AP)
העותרים העלו את החשש שמא נציגויות רבות יישארו ללא ראש נציגות ואת הסכנה לאינטרס יחסי החוץ של הישראלים. עוד טענו כי אי-איוש התפקידים עלול לסכן אזרחים ישראלים השוהים בחו"ל ולפגוע בראשי הנציגויות ומשפחותיהם שנותרו "תלויים באוויר". כמו כן, ציינו העותרים כי חלה חובה על הממשלה לדון במינויים ולפעול בהקשר הזה במהירות הראויה. "מדובר בשיתוק מוחלט במשרד החוץ", נכתב.
עו"ד הידי נגב מהתנועה לאיכות השלטון אמר כי "יותר מחצי שנה עברה מאז התבקשה הממשלה לאשר את המינויים לראשי הנציגויות בחו"ל וראש הממשלה ממשיך לדחות את הדיון הממשלתי במינויים. בינתיים, ראשי הנציגויות נותרו יחד עם משפחותיהם אל מול שוקת שבורה".
הוא הוסיף כי "חמור מכך, בעוד כחודש, לא פחות משליש מהנציגויות בישראל יהיו חסרות מנהל, באופן שעלול ממש לסכן את אזרחי המדינה השוהים בחו"ל ואת האינטרסים המדיניים של המדינה, כל זאת בגלל שיקולים פוליטיים בממשלה, המעכבים את המינויים. נמשיך להילחם על מינויים של כל השגרירים והקונסולים המיועדים, על מנת שמשרד החוץ יוכל לתפקד כראוי".
פורסם לראשונה: 23:25, 03.06.21