שר החינוך יואב לגנט (הליכוד) מאשים את משרד הבריאות שלדבריו מסרב להעביר לו נתונים על חיסוני המורים. בריאיון שערך היום (שלישי) באולפן ynet אמר גלנט כי "צריך לפתוח לאלתר את כל החינוך מגן עד י"ב בערים צהובות וירוקות".
לדבריו, "יש לנו מערכת חזקה ששולטת בכל התהליכים והנתונים. אנחנו מבודדים היטב, אנחנו יודעים שהתחלואה לא נוצרת בבתי הספר. יתרה מזאת, בתי הספר מרסנים את התחלואה כי הם גורמים לבידודים ולחיתוך שלה".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
"בתי הספר מרסנים את התחלואה". יואב גלנט באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
- נערכת עם בדיקות בבתי הספר? "עשינו שלושה פיילוטים כבר בחודש אוקטובר ונובמבר. אנו מוכנים לעשות בדיקות, ברגע שמשרד הבריאות ישחרר את זה, נוכל לעשות בדיקות לכל גיל שיוחלט. יש היום בדיקות מהירות תוך שעה וכל מיני שיטות. כאשר מדובר על ילדים צריך את הסכמת ההורים, צריך לקחת את זה בחשבון. האם זה יקרה? תלוי מה ישחרר לנו משרד הבריאות, אנחנו כמערכת יודעים להרים את זה".
לדברי גלנט, "במקומות הבטוחים, ערים ירוקות וצהובות, צריך לפתוח לאלתר את כל גילי החינוך מהגן ועד י"ב כולל כל השכבות שנפגעו באמצע. אני אחד מתוך 34 שרים ואני לא חבר קבינט קורונה, אני מגיע לשם כדי להציג דברים. עמדתי לא השתנתה".

גלנט נשאל לגבי מספר המורים שעדיין לא התחסנו, והאשים את משרד הבריאות בכך שאינו יודע את המספרים. "אנחנו דוחפים את המורים להתחסן, יחד עם זה צריך לזכור את העובדות. אנחנו במשך חודש וחצי מבקשים את נתוני המורים המתחסנים ממשרד הבריאות ולא מקבלים אותם, למרות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה וראש הממשלה".
3 צפייה בגלריה
מתחסנים בראשון לציון
מתחסנים בראשון לציון
עובדי הוראה מתחסנים בראשון לציון
- במשרד הבריאות מסתירים את הנתונים ממשרד החינוך? "אני נותן לך את העובדות. עבורי נתונים הם מספרי תעודת זהות. הייתה החלטת יועמ"ש שמספרי תעודות הזהות יועברו אלינו, וכך אני יכול לפלח וללמוד האם מדובר על מורים או מורות, על גילים מסוימים, על אזורים או מגזרים מסוימים אז נוכל למקד מאמץ בהסברה. אין לנו נתונים, כל מה שאתה ואני יודעים זה מהתקשורת. לי אין נתון שאומר שמתוך 200 אלף מורים במדינת ישראל, ועוד 5,200 מנהלים - להלן מספרי תעודות הזהות, אלה התחסנו ואלה לא. אני לא הולך להעביר את הנתון הזה באופן פרטני, אני רק אוכל להגיד למנהלים - כל הכבוד, מאה אחוז מהמורים שלך התחסנו, או שאגיד למנהל - רק חמישים אחוז מהמורים התחסנו, תעשה עבודה. אבל אני לא יודע את הנתון".

שר החינוך התייחס למורים שבוחרים שלא להתחסן, ואמר כי "אנו נוגעים במתח מאוד עדין בין מניעת התפרצות המחלה ואחריות קולקטיבית לכלל לבין זכותו של אדם לגופו. אלה מתחים ברמה הכי עליונה במערכת דמוקרטית ואני שמח שישראל היא כזאת ואני לא מעלה על דעתי בשום סיטואציה שמישהו יבוא ויגיד שצריך לדקור בכוח או בכפייה. זה לא יקרה. אבל האם להטיל סנקציות מסוימות - למשל, אתה לא יכול לעשות פעולות מסוימות עם ציבור גדול של אנשים, אתה לא יכול להיכנס לכיתה ללמד. יש 35 ילדים בכיתתך, לא תעמוד מולם. אני חושב שדיון על מה מותר ומה אסור לאדם שלא התחסן זה דיון לגיטימי".
גלנט נשאל האם היה מטיל סנקציות על מורים שלא מתחסנים אם היה יכול. "אני חושב שבמערכת דמוקרטית, בוודאי כלפי האזרחים שלך, השיטה צריכה להיות שמשתמשים במקסימום הסבר ומינימום כוח. אני נגד הליכה בכוח באופן כללי, זו נראית לי תפיסה לא נכונה".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
יואב גלנט
(צילום: יריב כץ)
לדברי גלנט, "אנחנו פועלים מול יריב שהוא גם חשאי מאוד וגם חמקמק מאוד, משנה את תצורתו, קוראים לו קורונה. שמעתי את טובי המומחים לפני עשרה חודשים אמרו שלא צריך מסכות. לפני תשעה חודשים אמרו שבדיקות זה דבר מיותר, אמרו את זה מומחי משרד הבריאות. אז מי חכם וידע? נכנסה מוטציה ולמרות שהיה סגר וחיסונים לא הצלחנו לבלום ואנחנו רואים את הירידה עכשיו. זה לקח שישה שבועות ולמזלנו הגדול רה"מ עשה פה מאמץ אדיר להביא חיסונים והתוצאות הן מעל ומעבר מכל מקום בעולם, פי אלף מהממוצע העולמי. זה מרשים ביותר".
ומה עם הבחירות בעוד 34 ימים? גלנט מעריך כי מפלגתו תשמור על כוחה ולא תרד מ-36 מנדטים. "היום לליכוד ולחרדים ביחד יש 52 מנדטים, ואני מאמין שאנחנו יכולים להגיע למספר הזה. כשמוסיפים את סמוטריץ' ואולי גם שחקנים אחרים, אפשר להגיע ל-61. שר החינוך נשאל אם נפתלי בנט נותר שותף פוטנציאלי של הליכוד, והשיב: "אני לא זוכר שהליכוד פסל מישהו, אני שומע שאחרים פוסלים את הליכוד".