מעצר אקראי הוביל לכתב אישום על החזקת נשק: תושב רמלה שנעצר בעקבות מרדף משטרתי הוביל את חוקרי היחידה המרכזית לגלות סרטונים שבו הוא מחזיק אקדח, והפרקליטות תגיש נגדו היום (שני) כתב אישום בגין החזקת נשק.
המעצר התרחש לפני כשלושה שבועות. מתנדבי המשטרה זיהו רכב חשוד שנסע לפנות בוקר בכביש 40, וביקשו מהנהג לעצור בצד הדרך. לאחר שירדו מהניידת, הרכב - שבו ישבו שני תושבי רמלה בני 23 ו-25 - נמלט מהמקום בנסיעה מהירה נגד כיוון התנועה, תוך סיכון ממשי לעוברים והשבים. במהלך המרדף חצה הרכב שני צמתים באור אדום במהירות של כ-150 קמ"ש, תוך שהוא כמעט ופוגע בניידת מג"ב שניסתה לחסום את הכביש.
3 צפייה בגלריה
תיעוד המשטרה
תיעוד המשטרה
התמונה שהפלילה
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
תיעוד המשטרה
תיעוד המשטרה
תיעוד מסרטוני האבטחה בליל המרדף
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
תיעוד המשטרה
תיעוד המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה )
בהמשך נטשו השניים את הרכב והחלו להימלט ברגל. למחרת האירוע דיווחה בעלת הרכב, שמכירה את השניים, על כך שרכבה נגנב - אף שידעה שמדובר בדיווח שקרי. המשטרה בחנה את כל סרטוני האבטחה של הרמזורים והצליחה לעלות על זהותם של שני הנוסעים. לאחר שזוהו פתחה היחידה המרכזית במחוז מרכז בחקירה, עצרה את השניים, ובבדיקה של אחד הטלפונים התגלה סרטון שבו יושב אחד החשודים ברכב עם אקדח לרגליו. עוד התגלה כי רישיונו של הנהג הנמלט היה פסול למשך 30 חודשים בהוראת בית המשפט.
למרות שהנשק מהסרטון כלל לא נתפס, חוות דעת מיוחדת של אנשי המעבדה לזיהוי פלילי קבעה כי מדובר באקדח אמיתי - ועל סמך הקביעה יוגש האישום.
עורכי הדין יצחק איצקוביץ ונעמה אלחדד, המייצגים את הנאשמים, אמרו כי אלו "מכחישים שהם היו חלק מהמרדף שהתנהל. חפותם תוכח לאחר שיוצגו ראיות סותרות לטענות המשטרה והפרקליטות".