הראל הרשטיק (46), שרצח את לוכד הנחשים יעקב סלע ב-1996, שוחרר בצהריים (יום ו') מכלא ניצן לאחר יותר מ-20 שנות מאסר. זאת לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לשחרור מוקדם. הרשטיק יועבר לפיקוח יחידת "מעוז" של שב"ס באמצעי אלקטרוני.
1 צפייה בגלריה
הראל הרשטיק | יעקב סלע ז"ל
הראל הרשטיק | יעקב סלע ז"ל
השתחרר מוקדם מהצפוי. הרוצח והנרצח
(צילום: אלעד גרשגורן)
סלע, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ לנחשים, היה בקשר עם הרשטיק ולימד אותו לטפל בנחשים. במהלך היכרותם, גנב הרשטיק מסלע צ'קים בסך 50 אלף שקל ופדה אותם. כאשר סלע גילה זאת, השניים הגיעו להסכמה כי הרשטיק יחזיר סכום כפול מזה שגנב. בתמורה הסכים סלע שלא להגיש נגדו תלונה במשטרה.
למרות התחייבותו, הרשטיק לא החזיר את הכסף. באפריל 1996 קבע הרשטיק להיפגש עם סלע בכפר סבא, והם נסעו יחד עם אדם נוסף צפונה. בדרך, ירה הרשטיק בסלע באקדח השייך לאמו. הרשטיק וחברו קברו את סלע ביער ברמת הגולן. במשך כמה שבועות היה סלע נעדר, עד שנמצאה גופתו.
ב-1998 הורשע הרשטיק ברצח ובית המשפט גזר עליו מאסר עולם. "הרשטיק פתח במסע של תעתועים וכזבים נגד סלע, במסגרתו הוליכו שולל כאילו יש בכוונתו להסדיר לו את החוב שלמעשה הובילו אל מותו", קבע בית המשפט.
במהלך מאסרו ניסה הרשטיק לערער על עונשו, אך הערעור נדחה. ב-2010 ביקש מוועדת השחרורים לאשר לו שחרור מוקדם בטענה כי הוא סובל ממחלת ריאות קשה וסופנית. הוועדה דחתה את בקשתו. ועדת השחרורים שהתכנסה השבוע קיבלה את בקשתו להשתחרר מוקדם מהצפוי.
צילום: עזרא לוי
מטעמה של עו"ד ליה פלוס המייצגת את הרשטיק נמסר: "בשמי ובשם מרשי נבקש להודות לוועדה על החלטה אמיצה שיש בה כדי להעביר מסר חשוב ביותר המבסס את אמון הציבור בכלל ואוכלוסיית האסירים בפרט, לפיו שיקום ושינוי אמיתי, בולט וממשי הינו אפשרי לכל אדם באשר הוא אדם. נבקש להודות למערך הטיפול והשיקום של רשויות הכלא, כמו גם לצוות הרפואי, אשר ליוו אותנו במסע המפרך משך שנים ארוכות וסייעו בסלילת דרכו של הרשטיק חזרה לחיים נורמטיביים בחיק החברה".