נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא לצוות הקמפיין שלו "לא להתייאש" בעקבות הסקרים המדאיגים ותקף את המומחה הראשי בממשל למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י. בשיחת ועידה שקיים היום (ב') עם אנשיו, 15 יום לבחירות, אמר הנשיא: "אנחנו הולכים לנצח. לא הייתי אומר לכם את זה לפני שבועיים-שלושה".


2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות ב קרסון סיטי נבאדה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות ב קרסון סיטי נבאדה
"לא להתייאש". טראמפ
(צילום: AFP)
טראמפ התייחס גם לשמועות על ירידת המורל בקמפיין, ואמר כי מעולם לא היה בטוח יותר בסיכויים שלו. "היום הוא היום הטוב ביותר, בשני הקמפיינים. מעולם לא היינו במצב טוב כמו היום", אמר טראמפ ועודד את עובדיו להתעלם מהדיווחים על מצבו במרוץ לנשיאות.
בשיחה התייחס הנשיא גם למגפת הקורונה שהרגה עד כה קרוב ל-220 אלף בני אדם בארה"ב ואמר שלאנשים נמאס לשמוע על זה. "לאנשים נמאס מהקורונה. הם אומרים 'תעזבו אותנו בשקט'. לאנשים נמאס לשמוע את פאוצ'י ואת כל האידיוטים האלה". הוא הוסיף כי "פאוצ'י בחור נחמד. אבל הוא כאן כבר 500 שנה".
מאז שפרצה המגפה, טראמפ לא הסתיר את חוסר הסבלנות הגובר שלו כלפי פאוצ'י, ראש המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות וחבר בכוח המשימה של הבית הלבן נגד הקורונה. הנשיא אף עקץ את פאוצ'י לא פעם בשל המלצתו לעטות מסכות. בשיחה עם אנשי הקמפיין כינה אותו הנשיא "אסון" ואמר ש"אם הייתי מקשיב לו היו לנו חצי מיליון מתים", אך הוסיף כי יצור לעצמו בעיות גדולות יותר אם יפטר את הרופא.
למרות הביקורת על פאוצ'י, טראמפ מנסה לרתום את הפופולריות הרבה שלה זוכה הרופא המפורסם ביותר באמריקה בימים אלו. בשבוע שעבר נאלץ פאוצ'י לנזוף בקמפיין הבחירות של טראמפ על הכנסת ציטוט שלו לתשדיר בחירות, באופן שלדבריו מוצא מהקשר ומטעה את הציבור.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב נגיף קורונה ד"ר אנתוני פאוצ'י עם דונלד טראמפ
ארה"ב נגיף קורונה ד"ר אנתוני פאוצ'י עם דונלד טראמפ
"הוא אסון". טראמפ וד"ר פאוצ'י
(צילום: AFP)
בתשדיר הוכנס קטע מריאיון שהעניק פאוצ'י עוד בחודש מרץ, בשלביה הראשונים של התפרצות המגפה, ובו הוא אומר: "אני לא יכול לדמיין שמישהו היה יכול לעשות יותר" (כדי לבלום את התפשטות הנגיף). מהאופן שבו הפרסומת ערוכה ניתן להבין שהוא משבח את טראמפ, שמפגר בסקרים – בעיקר בשל האכזבה העמוקה של הציבור האמריקני מהאופן שבו הנשיא טיפל במגפה.
"האמירות שיוחסו לי ללא רשותי בפרסומת של קמפיין המפלגה הרפובליקנית הוצאו מהקשרן מהצהרה כללית שנתתי לפני חודשים על מאמציהם של פקידי הבריאות הפדרליים", אמר פאוצ'י וקרא לאנשי הקמפיין של טראמפ להפסיק לשדר את הפרסומת הזו. הוא הוסיף כי "התאכזב מאוד" מאופן התנהלותם.