הרשויות באזור אקסטרמדורה בדרום מערב ספרד חוקרות התפרצות קורונה בעיירה קטנה, שהייתה אחרי שקבוצת גברים חזרו מהשתלת שיער בטורקיה.
מנואל פראדה, ספר בן 36 מהעיירה קלמונטה, נסע החודש להשתלת שיער בטורקיה עם 17 לקוחות שלו. בתום ביקור של שלושה ימים הם חזרו לקלמונטה. בשבוע שעבר אובחנו בעיירה 29 נדבקים בקורונה, בהם פראדה ו-14 מהגברים שהצטרפו אליו. יותר מ-250 איש באו במגע עם הנדבקים ובית הספר היסודי בעיירה נסגר.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב אורדיסיאה ספרד
בדיקת קורונה ב אורדיסיאה ספרד
בדיקת קורונה בספרד
(צילום: EPA)
הרשויות עדיין לא קבעו סופית מה מקור ההתפרצות, וחוקרות אם האחראי להדבקה הוא נהג שאסף את הגברים משדה תעופה במדריד. ביום רביעי אובחן הנהג כחיובי לנגיף. רק אחר כך, כמעט שבוע אחרי שחזרו מטורקיה, נערכה בדיקה לפראדה וללקוחות שלו.
פראדה אמר שהוא והגברים שהצטרפו אליו עמדו בהנחיות. לטענתו לא סביר שהקבוצה נדבקה בקורונה בטורקיה, מכיוון שהבדיקות במדינה היו לדבריו קפדניות מאוד.
2 צפייה בגלריה
עם מסכות ברחובות איסטנבול
עם מסכות ברחובות איסטנבול
עם מסכות ברחובות איסטנבול
( צילום: רויטרס)
הספר הוסיף שהוא ולקוחותיו כועסים על התגובות ברשתות החברתיות, ועל גולשים שלועגים להם. "לא נסענו לטורקיה לחופשה. זאת הייתה נסיעה רפואית שהייתה באישור משרד החוץ. אם לא היינו מקבלים אישור היינו בוחרים תאריך אחר", צוטט בגרדיאן.
"אין לי פייסבוק אבל הקולגות שלי אמרו לי שמאשימים אותנו ומכינים עלינו 'מימים'. יש התפרצויות אחרות, אבל זה לא קשור אלינו". פראדה מקווה שהחיים בקלמונטה יחזרו למסלולם בקרוב, וש"המתח לא יגרום לשיער שלנו לנשור".