3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
הגברת הראשונה מלניה טראמפ פרסמה הלילה (יום ג') סרטון פרידה מהבית הלבן, יום לפני השבעתו של ג'ו ביידן. בסרטון, שפורסם קרוב לשבועיים אחרי המהומות של תומכי בעלה בגבעת הקפיטול, אמרה מלניה לאמריקנים כי "אלימות היא לעולם לא התשובה".
"ארבע השנים האחרונות היו בלתי נשכחות", אמרה מלניה בסרטון רשמי. "בשלב שבו דונלד ואני מסכמים את התקופה שלנו בבית הלבן, אני חושבת על כל האנשים שנכנסו ללב שלי ועל הסיפורים יוצאי הדופן שלהם, סיפורי אהבה, פטריוטיות ונחישות. אין מילים שיוכלו לתאר את עומק התודה שאני מרגישה על הזכות שהייתה לי לכהן כגברת הראשונה שלכם. אתם תהיו בלב שלי לנצח".

"תהיו מלאי תשוקה בכל דבר שאתם עושים, אבל תמיד תזכרו שאלימות היא לעולם לא התשובה – ולעולם לא ניתן להצדיק אותה", אמרה הגברת הראשונה בסרטון הפרידה שלה. "כשהגעתי לבית הלבן חשבתי על האחריות שבתור אמא תמיד הרגשתי צורך לעודד, להעניק כוח ולהעביר ערכים של טוב לב".
מלניה טראמפ אמרה שהאומה האמריקנית שייכת לכל מי "שלא איבד את היושרה והערכים שלו", ומנצל כל הזדמנות כדי לגלות התחשבות באחר. דונלד טראמפ לא הודה בהפסד לביידן ומשוכנע שהבחירות נגנבו ממנו - למרות שהמאבק המשפטי לביטול תוצאות הבחירות כשל. הוא יעזוב את הבית הלבן לפני טקס ההשבעה של ביידן והודיע שלא יגיע לטקס.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מלניה ג'ו ביידן ג'יל
דונלד טראמפ מלניה ג'ו ביידן ג'יל
הזוג היוצא והזוג הנכנס
(צילום: EPA , gettyimages)
"תתמקדו במה שמאחד אותנו, תתעלו מעל מה שמפלג אותנו ותמיד תבחרו באהבה ולא בשנאה, בשלום ולא באלימות, ובאחרים לפני שאתם בוחרים בעצמכם", אמרה טראמפ בסרטון הפרידה שלה מהבית הלבן.
למרות מילות האחדות של מלניה, הגברת הראשונה לא צפויה לערוך למחליפתה - ג'יל ביידן - את הסיור המסורתי באגף המגורים בבית הלבן. לפי CNN עובדי הבית הלבן יהיו אלה שיקבלו מחר את פניהם של ג'ו וג'יל ביידן.
3 צפייה בגלריה
מישל אובמה ומלניה טראמפ בבית הלבן
מישל אובמה ומלניה טראמפ בבית הלבן
מישל אובמה ומלניה טראמפ בבית הלבן
(צילום: הבית הלבן)
את פניה של מלניה קיבלה לפני ארבע שנים מישל אובמה, ולפני כן שמרה על המסורת לורה בוש שקיבלה את פני הזוג אובמה. הסיור קורה בדרך כלל אחרי שהנשיא היוצא מזמין את מחליפו לפגישה בחדר הסגלגל. עם זאת, דונלד טראמפ לא הציע פגישה כזו לביידן.
מלניה טראמפ עוזבת את הבית הלבן כששיעור האהדה שלה בציבור האמריקני עומד על 47% - נתון נמוך יחסית לגברת ראשונה יוצאת. מישל אובמה עזבה את הבית הלבן עם 69 אחוזי תמיכה, לורה בוש עם 67% והילרי קלינטון עם 56%.