1 צפייה בגלריה
מימין: נארג'יס אבו יאמן ומאהר איברהים
מימין: נארג'יס אבו יאמן ומאהר איברהים
מימין: נארג'יס אבו יאמן ומאהר איברהים
(צילום: המרכז הרפואי העמק )
נארג'יס אבו יאמן ומאהר איברהים, דרוזית ומוסלמי העובדים כאחים יחד במחלקת קורונה ובמערך החקירות האפידימיולוגיות, נבחרו להשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.
אבו יאמן מתגוררת בכפר ראמה שבגליל המערבי. היא בעלת תואר ראשון בסיעוד שאותו סיימה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב ותואר שני במינהל ומערכות בריאות. משנת 1989 היא משמשת כאחות בריאות הציבור.
בתקופת המגפה ניהלה אבו יאמן את הצוותים השונים ולא הפסיקה להעניק שירות בתחנות טיפות החלב גם כשהמחלה הייתה בשיאה. יחד עם צוות האחיות שאותו ניהלה, נרתמה אבו יאמן למערך החקירות האפידמיולוגיות האזורי בנפת עכו, ועבדה שבעה ימים בשבוע יחד עם צוותה לריכוז האירועים בנפה הנחשבת הגדולה בצפון, שכן יותר ממחצית הרשויות נמצאות בתחומה.
מאהר איברהים, תושב דבורייה שלמרגלות הר תבור, הוא אח במחלקת פנימית א' בבית חולים העמק בעפולה שהוסבה למחלקת קורונה. בעת משבר הקורונה, פעל מאהר גם לחיזוק ההיבטים המנטליים של החולים ואף טיפל בין היתר בשלמה גלסטר ז"ל כשהיה על ערש דווי. כשנודע למאהר שמשפחתו של גלסטר ז"ל לא תספיק להגיע להיפרד ממנו - הוא החליט לעמוד לצדו ולקרוא איתו את תפילת "שמע ישראל", מתוך הבנה כי הדבר חשוב לו.
השרים הממונים, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, נימקו את הבחירה: "שמחנו לבשר לנארג'יס אבו יאמן ולמאהר איברהים על בחירתנו בהם להשיא משואה משותפת ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. נארג'יס ומאהר, המייצגים את הצטיינותם האנושית והמקצועית של צוותי האחים והאחיות בשירותי הבריאות במדינתנו, מהווים כל אחת ואחד בדרכם המשותפת סמל ומופת של האחווה הישראלית וגשר בין קהילות ועדות דתיות שונות בעמנו.
"נארג'יס, בת העדה הדרוזית, עשתה לילות כימים במסירות, במקצועיות ובהצלחה יוצאות דופן במערך החקירות האפדימיולוגיות, ההסברה ובסיוע הרפואי בנפת עכו בימי הקורונה. נארג'יס מחזקת את שירותי בריאות הציבור עשרות שנים והפליאה לעשות במהלך התפשטות מגפת הקורונה. היא לא ויתרה על אף יום עבודה כדי להמשיך לנהל את מערך בריאות הציבור שעליו היא מופקדת כדי לסייע ולהציל נפשות. איברהים, אח מצטיין, פועל שנים רבות וטובות לבניית גשרים של אנושיות, חמלה וסובלות בין החולים ממגוון העדות והדתות בעם ישראל".