ניצב משנה קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה ומי שמפקד בשטח על המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, נמצא היום (ד') חיובי לקורונה. יעקובי נכח גם בהפגנה האחרונה בכיכר פריז בצאת ראש השנה.
1 צפייה בגלריה
נצ"מ קובי יעקובי בהפגנות בבלפור
נצ"מ קובי יעקובי בהפגנות בבלפור
יעקובי בהפגנה מול מעון ראש הממשלה
בניגוד למפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, שמפקד לרוב על ההפגנות מנקודה שמכונה "המרפסת", יעקובי נמצא בתוך כיכר פריז, מסתובב בין המפגינים ומדבר איתם. יעקובי אף הותקף לא פעם באופן מילולי על ידי המפגינים מול מעון ראש הממשלה.
לאחר שאובחן כחיובי לקורונה הוא נמצא בבידוד וחש בטוב. את מקומו ימלא בינתיים סגנו סגן-ניצב אלי לוי.
בתוך כך, נמשכים הדיונים בנוגע להחמרת ההגבלות במסגרת המאבק בקורונה, כשבמרכז הדיונים בקבינט הקורונה נמצאות ההפגנות מול מעון ראש הממשלה.
השרים ניסנקורן ואשכנזי הטיחו בראש הממשלה, ברקע רצונו להטיל סגר כללי כבר ממחר: "אתה רק רוצה למנוע את ההפגנות נגדך". ניסנקורן הוסיף להטיח בנתניהו: "זו בושה שבמקום להתעסק בציבור אנחנו עוסקים בהפגנות".
בהמשך, לפי משתתפים בישיבה, קבע נתניהו כי "אם נטיל סגר כללי - נרצה גם את היכולת להגביל את ההפגנות. אני רוצה לקדם חקיקה שגם כשאין סגר מלא אפשר לפגוע בזכות ההפגנה". השר ניסנקורן השיב: "אני מתנגד", וראש הממשלה אמר לו: "תתנגד. אתם לא קובעים. תנו לממשלה להחליט". ניסנקורן והשר עמיר פרץ השיבו שהממשלה היא פריטטית. "אמון הציבור נפגע בגלל ההפגנות", אמר להם סגן השר יואב קיש, אולם שר הכלכלה פרץ השיב לו: "האמון נפגע בגלל החלטות שונות כל יומיים".