ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל גרם לרבים ביישובי עוטף עזה ובעיר אשקלון לנקוט משנה זהירות ולהישאר סמוך למרחבים מוגנים. ריקי כרמי, כתבת ynet שנמצאת בחדר לידה, סיפרה הערב (שני) ממיטתה שבבית החולים ברזילי על החוויה שאותה היא מגדירה "סוריאליסטית" בעת שנשמעת אזעקה ויש להגיע למרחב המוגן הקרוב ביותר בזמן הקצר ביותר.
"לא ציפיתי לחוויה כזו", אמרה כרמי במשדר המיוחד באולפן ynet. מטבע הדברים, היא לא ציפתה שהלידה תהיה מלווה בלחצים וחרדות בשל המצב הביטחוני: "דווקא ציפיתי למשהו מאוד שקט, אבל זה תפס אותנו כאן. זה מחזה לא ייאמן". היא סיפרה כי לא כל השטחים בבית החולים ממוגנים. יצוין כי באשקלון זמן ההתרעה לפני שהרקטה מגיעה לאזור העיר עומד על כחצי דקה.
1 צפייה בגלריה
כיפת ברזל מעל אשקלון
כיפת ברזל מעל אשקלון
כתבתנו ריקי כרמי ויירוט רקטות מעל אשקלון
(צילום: רויטרס, אבי חי)

אז איך מספיקים בכל זאת להגיע למקום ממוגן? "לא מספיקים", אומרת כרמי. "פשוט מגיעים לקיר הפנימי הראשון שרואים, שנמצא ליד החדרים. זה באמת לא קל. אולי זה יזרז את הלידה", היא מוסיפה בחיוך, "לך תדע".
"זה מאוד לא פשוט", חוזרת כרמי לרצינות שמאפיינת את המצב. "יש כאן המון נשים בהיריון מתקדם. זו סיטואציה פתאומית. אנחנו צריכות לדאוג גם לילדים שבבית וגם לעצמנו".
"אמנם אנחנו לוקחות את זה, בעזרת הצוות המקסים, בצורה קצת יותר נוחה, אבל זו סיטואציה מאוד מפחידה בסך הכול. זה לא מצב פשוט או רגיל, בטח לי ובטח לא לנשים אחרות שנמצאות פה".
בדרך כלל בימים כאלה את בשטח. "הנה, אז גם עכשיו אני בשטח. תכננתי את זה. אני מניחה שחמאס והג'יהאד האיסלאמי עושים את התרגילים האלה במיוחד בשבילי, כדי שאלד כמה שיותר מהר".