דיירים בבניין ברחובות שבו התגוררה האישה שנרצחה אמש (שישי) מספרים כי בנה בן ה-21, החשוד ברצח, ניסה למנוע מהשכנה ממול להזעיק כוחות משטרה ומד"א לזירה. "היא שמעה צעקות והתקשרה ל-101, ואז הוא דפק לה בדלת ואמר לה לא להתקשר כי אחותו עשתה מעשה קונדס ושמה בטלפון קולות של אישה צורחת", סיפרה מיכל, אחת השכנות. "היא התקשרה למשטרה וניסתה לבטל, אבל אמרו לה שהם כבר בדרך. אחרי זה ראיתי שמורידים אותו עם אזיקים".
היא תיארה את הקורבן, אישה בת 51, כ"דיירת מאוד שקטה". לדבריה, "היא גרה פה תשע שנים, היא מאוד מסודרת, תמיד משלמת בזמן את הוועד. הבן והבת לא גרים כאן, שנים לא ראינו פה את הבן שלה. היא גרה לבד, היא גרושה. אני ממש בהלם".
3 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
"הבן החשוד סיפר שאחותו השמיעה בטלפון קולות של אישה צורחת". שוטרים בזירת הרצח
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
לחובשים ולפרמדיקים שהגיעו לא נותר אלא לקבוע מוות. צוות מד"א בזירה
פאם, שכנה נוספת של הנרצחת, סיפרה כי גם היא גילתה על האירוע הקשה רק אחרי שהשכנה שמעה צעקות והתקשרה למשטרה - והבן החשוד ברצח אמר לה לבטל את הקריאה. "הכרנו אותם, אפילו היינו בבת מצווה של הבת. הילדים שלי היו משחקים עם הבת שלה, עושים לפעמים מסיבות פיג'מות, אני עדיין בשוק", ציינה.
שכן אחר הוסיף: "היא הייתה אישה שקטה, הייתה לה משפחה קטנה ושקטה. אני עד עכשיו לא מבין איך אפשר לרצוח את אמא שלך? היא אפילו לא צעקה הצילו, הבנתי מהשכנה שהיא שמעה שהיא אומרת לו רק 'די, תפסיק'. איך אפשר לעשות דבר כזה לאמא?".
קרוב משפחה של האב טען כי "תחושת הבטן שלנו היא שאתם בתקשורת הוצאתם את זה מפרופורציה. הילד הוא הקורבן ולא האשם. האמא התעללה בו עשרים שנה".
הרצח התרחש בבניין ברחוב יצחק בנארי ברחובות. הדיווח למד"א התקבל בשעה 21:16 בעקבות צעקות שנשמעו מהדירה, אך לחובשים והפרמדיקים של מד"א לא נותר אלא לקבוע את מותה במקום. המשטרה עצרה את בנה של האישה, בעל עבר פסיכיאטרי, ופתחה בחקירה בחשד לרצח.
מהפרטים הראשונים בחקירה עלה כי הבן הגיע לבית אמו, ובין השניים התפתח ויכוח שבמהלכו נטל החשוד סכין יפנית ותקף את אמו, שנמצאה לבסוף במקלחת.
3 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
זירת הרצח ברחובות
סגן-ניצב דודי מירון, מפקד תחנת רחובות, אמר כי "מדובר באירוע קשה ומצער. נמצאה אישה דקורה ללא רוח חיים והאירוע כרגע נמצא בחקירה. יש לנו עצור באירוע שזה הבן שלה. העניין בבירור, אנו לא יודעים בדיוק מה קרה ומבררים את התמונה".
הוא הוסיף כי המשפחה לא מוכרת למשטרה וכי לא התקבלו ממנה תלונות בעבר. "בסופו של דבר נגיע לחקר האמת בעניין הזה", אמר.
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בעקבות הרצח כי "במקום להדליק הערב נר של חנוכה - נדליק הערב נר זיכרון לזכרה של אישה נוספת שעל פי החשד נפלה קורבן לטרור האלימות במשפחה. על אף הבטחות רבות, התוכנית למאבק באלימות במשפחה עדיין לא מיושמת וממוסמסת מאז שנת 2017 - לנשים רבות בישראל אין את הזמן להמשיך ולהמתין, כל יום שעובר הוא סכנת חיים עבורן. אני קוראת לציבור לגלות מעורבות, לפתוח עיניים ואוזניים, לדווח ולהתייעץ עם גורמי המקצוע שלנו כאשר עולה חשד לגילויי אלימות בסביבתם. הניסיון שלנו מלמד שמקרים רבים ניתנים למניעה - אסור להשאיר את הנשים האלו לבד".