סובחיה טאטור (73) ובנה סלאם (39) נוספו אמש לרשימת הנרצחים בחברה הערבית, שמספרם הגיע ללא פחות מ-96 מתחילה השנה. הם נרצחו אתמול (רביעי) על ידי הבן (51) שירה למוות באמו ואחיו, וכן פצע קשה אח נוסף. בין הנרצחים 17 נשים. רק בשבעה מהמקרים של רצח נשים הצליחה המשטרה לשים את ידה על הרוצחים.
4 צפייה בגלריה
האח והאמא אשר נרצחו בריינה
האח והאמא אשר נרצחו בריינה
סלאם וסובחיה טאטור, שנרצחו אתמול בריינה
4 צפייה בגלריה
בן ירה באמא שלו ובאחיו בריינה
בן ירה באמא שלו ובאחיו בריינה
זירת הרצח בריינה
בשנה שעברה נרצחו במגזר 94 בני אדם, מהם עשר נשים. המשטרה פיענחה מתוכם 39 מקרים, מהם חמישה הנוגעים לנשים שנרצחו. השנה פוענחו 21 מקרים בסך הכול.
לפני הרצח אתמול בכפר ריינה שמעו השכנים צעקות חזקות. החשוד ברצח שלף רובה ציד וירה באימו ובשני אחיו. בעקבות המקרה הכריזה המועצה המקומית על יום אבל, והיום כל מחלקות המועצה יושבתו לאות הזדהות עם המשפחה. תושבים בכפר סיפרו כי הופתעו מהמעשה: "החשוד מוכר כאדם טוב ומכובד. כולם מופתעים מה גרם לפגוע בבני משפחתו".
4 צפייה בגלריה
נרצחות במגזר הערבי
נרצחות במגזר הערבי
הנרצחות במגזר הערבי השנה
אדם אחר שמכיר את הרוצח אמר כי "בחיים לא הרגשתי שהוא מסוגל לפגוע באדם. אני עוד לא מעכל את המקרה המזעזע. חבל מאוד שהם לא הצליחו לפתור את הסכסוך. לא יכול להיות שנגיע למצב כזה". הוא הוסיף: "אני קורא לכל משפחה שיש בה סכסוך או מסוכסכת עם אחרים לפנות לאנשי סולחה ולמכובדים ולערב את כל מי שצריך ולא לשתוק, כדי שזה לא יסתיים ברצח".
4 צפייה בגלריה
החיפושים של המשטרה
החיפושים של המשטרה
חיפושים אחר רביע כנאענה, בשבוע שעבר
(צילום: אביהו שפירא )
בינתיים כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר רביע כנאענה שרצח את גרושתו ופאא עבאהרה בדקירות סכין בעראבה. 17 ימים עברו מאז המעשה, ועדיין לא ידוע להיכן הוא נמלט.
תושבים מעראבה אמרו היום: "כל עוד רביע נמצא בחוץ הרבה מהתושבים לא נרגעים, כי הוא אדם מסוכן ומסוגל לפגוע באנשים".
הם הוסיפו כי "האזרחים הערבים סובלים מאלימות ופשיעה ללא סוף. הרבה דיברו והבטיחו הבטחות, אבל אחרי זמן קצר שוכחים את זה וחוזרים לשגרה. המדינה הזו לא מוכנה להקים ועדת חקירה שתבדוק את הטיפול בתופעה".
פורסם לראשונה: 21:15, 02.12.20