בפרקליטות מיסוי וכלכלה טוענים כי עורכי דינם של הנאשמים במשפט נתניהו מערימים קשיים על החיפוש בהתכתבויותיו של מנכ"ל וואלה לשעבר, זאת למרות שהם אלה שביקשו את החיפוש המחודש בטלפון ובמייל של אילן ישועה.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים היום (חמישי) טענה הפרקליטות כי העבירה רשימת מונחי חיפוש בחומריו של ישועה, אך הסנגורים התנגדו לה. עורכי הדין טוענים מנגד כי הם מסכימים לחיפוש, אך שומרים את זכותם להתנגד להעברת החומרים ככל שיימצאו.
המחלוקת עולה לאחר שבית המשפט נענה חלקית לבקשת הסנגורים, והורה להרחיב את החיפוש בנייד, כך שיכלול התכתבויות נוספות של ישועה עם פוליטיקאים נוספים, דוברים ואנשי תקשורת. לצורך כך בית המשפט הפסיק את המשפט לכמה שבועות עד לקבלת החומר החדש מידי ההגנה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו בבית המשפט, אפריל
(צילום: אורן בן חקון)


החיפוש החדש שאושר ייערך על פי מילות חיפוש, ולטענת הפרקליטות שלשום החליפה עם הסנגורים רשימה של מילות חיפוש, לפי המתווה המוסכם.
בפרקליטות טוענים כי הסנגורים מתנגדים לחלק מהמילים ברשימת הפרקליטות, בטענה כי "מדובר בהשלמת חקירה פסולה בניגוד לדין". הפרקליטות טוענת כי הסנגורים מבקשים הלכה למעשה "לסגת מהמתווה" לחיפוש שאותו הם ביקשו. לבקשה צורפו התכתבויות בין הצדדים, בין היתר מבקשים כלל הסנגורים בתיק לפסול מילות חיפוש הקשורות בנתניהו ובני משפחתו.
כך ענה במייל עו"ד בועז בן צור, סנגורו של נתניהו לנציג הפרקליטות:"החקירה הסתיימה. במסגרת זו כלל חומרי החקירה היו בידכם ולרשותכם עמדו כלל האמצעים לביצוע כל חיפוש".
בן צור ביקש להימנע מחיפוש על המילים: "הבוס", "הגדול", "ניר שלום", "ניר חפץ", "שי חייק", "רץ ברץ", "לירן דן", "נתניהו", "שרה" ו"הגברת". לבקשה הצטרפה גם עורכת הדין נוית נגב המייצגת את נוני מוזס, וביקשה להחריג את שמו מרשימת החיפושים. המשפט צפוי להתחדש ב-5 ביולי, עם חידוש החקירה הנגדית של ישועה. אחרי פרסום ההתנגדות, טענו עורכי הדין כי הם מסכימים לכל חיפוש כדי שלא לעכב את המשפט, אך הם שומרים את הזכות להתנגד להעברת החומרים שיימצאו.

רשימת המילים המלאה:

הבוס
הגדול
ניר שלום
ערן טיפנברון
ניר חפץ
בועז סטמבלר
שי חייק
רן ברץ
לירן דן
אמיר טייג
גידי וייץ
נתניהו
שרה
הגברת
מוזס