2 צפייה בגלריה
ירי במלון דניאל
ירי במלון דניאל
ניידת משטרה, ארכיון
(צילום: עמית הובר)
היחידה המרכזית של מחוז תל אביב סיימה לחקור את ניסיונות הרצח שהתרחשו לאחרונה באזור חולון-בת ים, ובשבוע הבא יוגש כתב אישום נגד שבעה חשודים בגין לפחות אירוע אחד. הראייה המרכזית: מכשיר האזנת סתר שהטמינה המשטרה ברכב של אחד החשודים.
בתקופה האחרונה אזור חולון-בת ים חזר להיות "חם" בעקבות כמה סכסוכים שהובילו לירי, דקירות ואירועי אלימות נוספים. ככזה, ולאור הדמויות המעורבות - עבריינים מוכרים למשטרה - טופל האזור על-ידי ימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב-משנה עופר מועלם.
נזכיר כי לפני שבוע בלשי ימ"ר תל אביב עצרו באופן מתוזמן כמה עבריינים דומיננטיים באזור חולון-בת ים, במה שנראה אז כמהלך מפתיע. מה שלא ידעו החשודים הוא שהמעצרים הם רק סופה של חקירה סמויה שהתנהלה בימ"ר אחריהם עוד חודש קודם לכן.
באחד המקרים שבגינם הוגשה היום (רביעי) הצהרת תובע, בין חלק מהחשודים לבין אדם אחר התגלע ויכוח שמקורו ככל הנראה ברקע רומנטי. בשלב מסוים, ב-10 ביוני, הגיעו כמה מהמעורבים למספרה שבה היה הקורבן ושיספו את גרונו עם סכין. למרבה המזל, הוא נפצע "רק" באורח קשה. מה שהחשודים לא ידעו בזמן הזה הוא שבלשי הימ"ר כבר היו סביבם, והצליחו להתקין מכשיר האזנת סתר בתוך הרכב השכור שלהם.
2 צפייה בגלריה
הכחישו את החשדות. עורכי הדין טל ליטן ומשה סוחמי
הכחישו את החשדות. עורכי הדין טל ליטן ומשה סוחמי
הכחישו את החשדות. עורכי הדין טל ליטן ומשה סוחמי
(צילום: מוטי קמחי )
באמצעות ההקלטות, במשטרה טוענים שהצליחו לפענח את ניסיון הרצח במספרה וכמה אירועים נוספים, שכוללים סחיטה ואיומים של דמויות עברייניות שונות. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי גל המעצרים יצא לדרך לאחר שבאחת מהאזנות הסתר של המשטרה התברר כי החבורה מתכננת להשיג טיל לאו כדי לפגוע ביעד שלהם. היום כאמור הודיעו חוקרי הימ"ר לבית משפט השלום בתל אביב על סיום החקירה, והגישו הצהרת תובע שלפיה בתחילת השבוע יוגש כתב אישום חמור נגד שבעה מהמעורבים.
סנגוריהם של חמישה מהחשודים, עורכי הדין משה סוחמי וטל ליטן, הכחישו לאורך כל החקירה את החשדות שהטיחו חוקרי הימ"ר. הם טענו, בין היתר, כי מדובר בפרשנות לא נכונה לאירועים שלא קשורים ללקוחות שלהם.