משרד ראש הממשלה ביצע ביום חמישי האחרון עבודות להקמת גדר אלומיניום חדשה מסביב לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב הפורצים בשכונת קטמון הישנה בירושלים. הגדר שעלותה מוערכת בעשרות אלפי שקלים ממומנת מחשבון משלם המסים הישראלי, על אף שמדובר בנכסיהם הפרטיים של משפחת נתניהו.
3 צפייה בגלריה
הגדר שהוקמה
הגדר שהוקמה
עשרות אלפי שקלים במימון המדינה. "סכום מזערי"
הצבת הגדר הגבוהה מסביב לבית מצטרפת לעבודות מיגון שהתבצעו בבית מאז חודש נובמבר, וכללו הצבת עמדת שמירה גדולה וכן התקנת מצלמות וציוד אבטחה. כל אלה בוצעו גם כן על חשבון המדינה ולמורת רוחם של חלק מהשכנים ברחוב שטוענים שמדובר ב"מפגע".
יצוין כי זהו ביתו הפרטי השלישי של נתניהו שמצטרף לווילה בקיסריה ולביתו הנוסף ברחוב עזה שבירושלים. מי שאישר את העבודות הוא ראש אגף חירום וביטחון במשרד רה"מ אלון חלווה שמקורב מאוד לרעיית רה"מ שרה נתניהו. לדברי גורמים במשרד רה"מ, חלווה הפך להיות "העזרא סיידוף של בני הזוג נתניהו", ובאמתלת ביטחון מאשר כל בקשה שמגיעה מכיוונה של נתניהו.
3 צפייה בגלריה
תמונת שרה נתניהו
תמונת שרה נתניהו
הבית בקטמון משמש כמקום עבודתה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
הגדר שהוקמה
הגדר שהוקמה
העבודות על הגדר בשבוע שעבר
אותו חלווה יזם לפני כשנה וחצי שיפוצים בווילה של משפחת נתניהו בקיסריה בהיקף חריג של 1.6 מיליון שקל לטובת מה שמשרד רה"מ הגדיר כ"פערי אבטחה חמורים וליקויי בטיחות שדורשים טיפול מידי". לפני כשנתיים וחצי הוגבהה הגדר שמקיפה את הבית בכמטר וחצי במימון המדינה. משרד רה"מ לא היה מוכן למסור מה הייתה עלות הגבהת הגדר.
מני נפתלי, מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה בשנים 2012-2011, סיפר כי בתקופתו אשת ראש הממשלה נתניהו ביקשה כמה פעמים ממשרד ראש הממשלה להגביה את הגדר המקיפה את הבית ואולם, במשרד ראש הממשלה הייתה התנגדות לבקשה ונטען שאין לכך הצדקה אבטחתית. בשעתו היה ויכוח סוער בתוך הבית שבו גם רה"מ נתניהו השתתף. בדיון נאמר שאין צורך אבטחתי כי ראש הממשלה לא נמצא הרבה בקיסריה וברגע שהוא שם, המאבטחים פרוסים על הגדר.
בעבר מימנה המדינה שתילת עצי דקל בתוך הבית הפרטי בקיסריה כדי ליצור הסתרה של הבית וגם אז הנימוק היה ביטחוני.
יש לציין כי בעקבות ההפגנות מול מעון רה"מ ברחוב בלפור בשנה האחרונה החלה משפחת נתניהו להשתמש לעתים בבית ברחוב הפורצים כמעין "בית חליפי". בנוסף בשל העובדה שנתניהו מרבה לעבוד מהבית בבלפור, רעיית רה"מ ביקשה לאפשר לה לעבוד מהבית ברחוב הפורצים ובשל כך עלתה הדרישה למגן את הבית.
בחדשות רשת דווח כי עלויות המיגון והקמת שירותים צמודים למאבטחים מגיעות לעשרות אלפי שקלים על חשבון המדינה. לפי הדיווח, אשת ראש הממשלה ביררה אם המדינה יכולה לשלם על הוצאות שונות בבית שישמשו אותה דוגמת טלפונים, מים וחשמל. היא נענתה בשלילה על ידי הגורמים המקצועיים.
משרד רה"מ סירב לומר מה העלויות שהושתו על תקציב המדינה בכל מה שנוגע למיגון הבית ברחוב הפורצים.
מאגף הביטחון והחירום במשרד רה"מ נמסר: "ההחלטה על מיגון הבית היא של גורמי הביטחון והשב"כ ושלהם בלבד. מדובר בסכום מזערי שנמוך משמעותית מהסכומים שמושקעים במתקנים של מאובטחים דומים. רה"מ ומשפחתו מבקרים במקום מעת לעת, ומדובר במתקן עבודה קבוע של רעיית רה"מ".