ועד עובדי משרד החוץ הודיע היום (ג') כי בכוונתו לעתור לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל עיכוב מינויים של 35 שגרירים.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגבי אשכנזי בתדרוך
בנימין נתניהו וגבי אשכנזי בתדרוך
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי
לישראל אין שגריר בקנדה כבר יותר משנה ובצרפת אין שגריר שנה וחצי. בפולין אין לישראל שגריר לאחר שהקודם אלכס בן צבי נשלח למוסקבה. גם הנציגות בירדן תישאר בקרוב ללא שגריר כי הנוכחי חוזר לארץ והמחליף לא מונה. במיאמי אין לישראל קונסול כללי זה יותר משנה. בעוד חודשיים גם השגרירויות בברזיל, בהודו, ביפן ובדנמרק יישארו ללא שגריר.
מוועד העובדים נמסר: "מאז נובמבר 2020 מוחזקים כבני ערובה 35 שגרירות ושגרירים שמונו לתפקידיהם על-ידי ועדת המינויים של משרד החוץ, הם ובני משפחותיהם וזאת בשל התנגדותו של ראש הממשלה נתניהו להכנסת הנושא לסדר היום של ישיבות הממשלה. לנוכח הכישלון המתמשך של הממשלה בנושא החליטו ועדי העובדים במשרד החוץ לעתור לבג"ץ כדי שיחייב את ראש הממשלה לסיים את תהליך אישור השגרירים באופן מיידי".
עוד אמרו בוועד העובדים כי אותם שגרירות ושגרירים, שכולם עובדי משרד, דיפלומטים מקצועיים בהכשרתם ובניסיונם, צריכים היו לעסוק בחודשים האחרונים בהכנות מקצועיות ואישיות בכדי להבטיח כניסה חלקה לתפקידיהם כנציגים הבכירים של ישראל ביותר מ-30 נציגויות, "ילדיהם צריכים היו להיות רשומים לבתי ספר ולהתחיל בהכנות לקראת המעבר והשינוי הצפויים להם. בנוסף, תהליך המינוי והחפיפה לשורה ארוכה של תפקידי בכירים במשרד צריך היה להתנהל כבר מזמן והכול תקוע. למה? אנו עדיין ממתינים לתשובת ראש הממשלה לפניותינו אליו בנושא".