טייוואן הודיעה היום (ד') כי תעצב מחדש את הדרכון שלה ותדגיש בו את שם האי. זאת משום שמאסה בבלבול בינה לבין סין על רקע מגפת הקורונה ומאמצי בייג'ינג להשתלט עליה מחדש.
3 צפייה בגלריה
טייוואן דרכון חדש ליד דרכון ישן
טייוואן דרכון חדש ליד דרכון ישן
"שלא יחשבו שהם סינים". הדרכון החדש (מימין) לצד הדרכון הישן
(צילום: EPA)
מאז שפרצה המגפה התלוננה טייוואן כי אזרחיה נתקלים בבעיות בכניסה למדינות אחרות, מכיוון שבדרכונים טייוואניים מופיע הכיתוב "הרפובליקה של סין", שמה הרשמי, הכתוב בגופן אנגלי גדול בחלק העליון. בחלק התחתון של הדרכונים מודפס: "טייוואן".
בדרכון החדש, שצפוי להיכנס לשימוש בינואר, הוסר הכיתוב הגדול באנגלית "הרפובליקה של סין". השם עדיין יופיע על הדרכון באותיות סיניות, והמילה "טייוואן" תופיע בגדול באנגלית.
3 צפייה בגלריה
טייוואן דרכון חדש ליד דרכון ישן
טייוואן דרכון חדש ליד דרכון ישן
סין: "צעד קטנוני". הצגת הדרכון החדש
(צילום: EPA)
שר החוץ של טייוואן, ג'וזף וו, אמר כי יש צורך בדרכונים חדשים בכדי למנוע מקרים שבהם מבלבלים בין אזרחי המדינה לבין אזרחי סין, במיוחד כעת כשמדינות רבות הגבירו את הבידוק בכניסה לשטחן בגלל הקורונה. "מאז התפרצות המגפה בווהאן, אזרחינו קיוו שנוכל לתת מקום בולט יותר לטייוואן, כך שלא יחשבו בטעות שהם מסין", אמר וו לעיתונאים.
שמה הרשמי של טייוואן התבסס אחרי שממשלת סין ברחה לאי ב-1949 בעקבות ההפסד לקומוניסטים במלחמת האזרחים. מאז התנערה טייוואן מקשרים פוליטיים עם סין כחלק ממעבר לדמוקרטיה מלאה. עם זאת, היא שמרה על "הרפובליקה של סין" כשמה הרשמי, יחד עם החוקה, הדגל ומוסדות המדינה שהובאו מסין.
במשרד החוץ הסיני אמרו כי שום "צעד קטנוני" לא ישנה את העובדה שטייוואן היא חלק מסין. הממשלה בבייג'ינג רואה בטייוואן מחוז סורר השייך לסין האחת והגדולה. היא אף דורשת ממדינות זרות וחברות בינלאומיות להתייחס לאי כחלק מסין. בייג'ינג אינה מכירה בדרכונים טייוואניים ומחייבת את אזרחי האי הנוסעים ליבשת להשתמש במסמך שהונפק על ידי סין.
טייפה אומרת כי הדבר בלבל מדינות ברחבי העולם והוביל אותן להטיל על המטיילים מטייוואן את אותן מגבלות שהטילו על הסינים. הממשלה שוקלת גם לשנות - או לפחות לעצב מחדש – את שם חברת התעופה הגדולה ביותר של טייוואן, "צ'יינה איירליינס", כדי למנוע בלבול עם סין.