אסון בטיול בהרי האלפים: חמישה בני משפחה ישראלים, בהם פעוט בן שנתיים, נהרגו אתמול (א') באסון קריסת הרכבל בעיירה סטרזה באיטליה. בנוסף, ילד ישראלי בן חמש נפצע באורח אנוש. משרד החוץ בירושלים אישר כי באסון שבו נספו בסך הכול 14 בני אדם ישנם בני זוג ישראלים שהתגוררו באיטליה. מלבד בני הזוג ובנם הפעוט, נהרגו בקריסת הרכבל בני זוג ישראלים שככל הנראה התגוררו בארץ.
הילד שנפצע באורח אנוש פונה לקבלת טיפול בבית חולים מקומי. הוא נותח לאחר שנפגע בראשו. הרשויות באיטליה כבר יצרו קשר עם שגרירות ישראל ברומא באשר לזיהויים של האזרחים הישראלים שנהרגו באסון. במקביל, בשגרירות נפתח חמ"ל שמטפל באירוע אסון הרכבל. עובד מקומי נשלח לאזור האסון כדי לסייע באיתור מידע על הנפגעים.
הרכבל שקרס הסיע תיירים ומקומיים מהעיירה סטרזה, על גדות אגם מאג'ורה, לפסגת ההר מוטרונה – בגובה 1,400 מטר מעל פני הים. הנסיעה ברכבל אמורה להימשך כ-20 דקות, וצוות החילוץ האיטלקי באלפים דיווח שהרכבל התרסק כשהיה קרוב לפסגת ההר.
7 צפייה בגלריה
זירת האסון באיטליה
זירת האסון באיטליה
זירת האסון באיטליה
(צילום: AFP, VIGILI DEL FUOCO / HANDOUT)
7 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, VIGILI DEL FUOCO / HANDOUT)
7 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, VIGILI DEL FUOCO / HANDOUT)
לפי הדיווחים באיטליה, בקו היו בשנת 2016 עבודות תחזוקה, ורק לפני כחודש הוא נפתח לקהל - אחרי שהושבת בגלל הקורונה. בעקבות ההגבלות נסגרו גם הרכבלים באתרי סקי ברחבי איטליה.
עוד דווח כי האסון התרחש אתמול בסביבות השעה 12:30 (שעון מקומי). הסיבה לקריעת הכבל עדיין לא ברורה. בדיווחים השונים צוין כי ייתכן שהכבל נקרע בגובה של כ-300 מטר מפסגת ההר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, Vigili del Fuoco / Handout)
7 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
ראש ממשלת איטליה מריו דראגי כינה את האסון "תאונה טרגית", ומסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים מהשטח. "אני שולח מטעם הממשלה כולה תנחומים למשפחות הקורבנות. מחשבותינו נתונות במיוחד לילדים שנפצעו קשה ולמשפחותיהם". שר התחבורה האיטלקי, אנריקו ג'יאובני, הודיע כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות התאונה.

"רגע קשה עבור איטליה כולה"

"אנחנו הרוסים מכאב", אמרה ראשת העיירה סטרזה, מרצ'לה סברינו, בעקבות האסון. היא ציינה כי חלק מגופות הקורבנות אותרו בתוך הרכבל ואחרות ביער הסמוך. "זה רגע קשה עבורי, עבור כל הקהילה שלנו ועבור איטליה כולה, במיוחד עכשיו כשרק התחלנו להתניע מחדש אחרי המגפה", אמרה סברינו.
סברינו סיפרה עוד כי הקרון שבו שהו הנספים נפל מגובה של כ-20 מטרים, והחל להתגלגל כמה פעמים במורד ההר עד שנעצר על ידי העצים ביער. היא הוסיפה כי מטיילים שהיו באזור שמעו "שריקה חזקה" לפני התאונה.
כוחות החילוץ התקשו להגיע לאזור, ודובר שירותי ההצלה באלפים אמר לאחד מכלי התקשורת האיטלקיים כי הקרון היה "מקומט" בעקבות הנפילה מהגובה הרב.
פורסם לראשונה: 21:16, 23.05.21