שלושה נערים בני 17-16 מהכפר הבדואי קסר א-סיר הסמוך לדימונה עוכבו אתמול (א') לחקירה בחשד שיידו אבנים על אוטובוסים בכביש 25, בדרך שבין דימונה לבאר שבע. לפי החשד, השלושה יידו את האבנים בכמה הזדמנויות שונות בחודש שעבר, גרמו לנזק רב לאוטובוסים ועוררו בהלה בקרב נוסעים רבים שאף חששו לחייהם. לפי המשטרה, הנערים הביעו חרטה על האירועים ותוצאותיהם ושוחררו בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
חשד ליידוי אבנים על אוטובוסים בכביש קצר א- סיר ועכבה
חשד ליידוי אבנים על אוטובוסים בכביש קצר א- סיר ועכבה
הנערים הביעו חרטה ושוחררו בתנאים. אחד האוטובוסים שניזוקו
(צילום: דובורת המשטרה)
2 צפייה בגלריה
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
(צילום: אהרון גליס)
ב-21 בספטמבר קיבלה המשטרה דיווח על אוטובוס שניזוק בשל יידוי אבנים בכביש. שלושה ימים מאוחר יותר התקבל דיווח על אירוע דומה באזור, אז נרגמו האבנים לעבר שלושה אוטובוסים שונים ונגרם נזק לחלון. מעבר לכך לא דווח על נפגעים. מחלק הנוער של תחנת דימונה פתח בחקירה בעקבות האירועים, והשוטר הקהילתי ביישוב שבו מתגוררים הנערים ערך מפגש עם נכבדי הכפר ודן איתם בין היתר גם בסוגיית השלכת האבנים.
הנוכחים במפגש עם המשטרה דנו בחומרת המעשים והסכנות הטמונות בהם, והסכימו כי נכבדי הכפר והמנהיגות המקומית יפעלו בקרב בני הנוער להעמקת ההסברה. בשלב זה, החקירה נמשכת על פי חוק הנוער.
החקירה החלה לאחר שתושבים רבים דיווחו על תופעה הולכת וגדלה של זריקת אבנים לעבר אוטובוסים בדרום. עומר אייד (22) מדימונה סיפרה ל-ynet בשבוע שעבר כי הייתה עדה למקרה כזה: "שמעתי 'בום', והייתי בטוחה שאנחנו מתהפכים. התעוררתי משינה וגיליתי שכל הזכוכית של האוטובוס התנפצה. הרגשתי ממש הד חזק באוזן, קמתי בבהלה והתחלתי לבכות".
היא הוסיפה: "שמתי את הראש על החלון שבו פגעה האבן, זה היה סנטימטרים מלפגוע בי. ממש נבהלתי, התקשרתי לאבא שלי שבא לקחת אותי מהצומת שנמצא ממש קרוב לדימונה. ירדתי מהאוטובוס, לא יכולתי לחזור לאוטובוס. זה היה ממש מלחיץ".
גם אהרון גליס (23), תושב דימונה שעובד בבאר שבע, נקלע לסיטואציה דומה ב-24 בספטמבר. "בסביבות השעה 22:00 בלילה חזרתי מהעבודה, ישבתי בצד שמאל של האוטובוס ופתאום 'בום' והחלון התנפץ", אמר. "בהתחלה הנוסעים עוד חשבו שזה נוסע שהשתולל, אבל מהר הבינו שלא. האוטובוס עצר בצד, ראינו שחטפנו אבן. אחרי דקה עוצר מאחורינו עוד אוטובוס, וגם הוא חטף אבן בדיוק באותו מקום - ליד הכפר קסר א-סיר".