הלווית הנער מוחמד כיוואן

אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים (חמישי) בהלווייתו של הנער מוחמד כיוואן (17) מאום אל פחם שנורה לפני כשבוע בעיר ומת הלילה מפצעיו. בעקבות מותו של כיוואן נערכה היום שביתה כללית באום אל פחם.
המשתתפים בהלוויה הניפו את תמונתו וקראו "מוחמד שהיד מסגד אל אקצא" ו"נקריב את חיינו למען השהיד". חלקם חגגו וירו זיקוקים ואמרו "זאת מסיבה גדולה למען הגיבור". בעיר אומרים כי מוחמד נורה בידי שוטר, וחלק מהמשתתפים בהלוויה קראו "תענישו את השוטר הרוצח".
3 צפייה בגלריה
הלווית הנער מוחמד מחאמיד כיוואן
הלווית הנער מוחמד מחאמיד כיוואן
הלווית הנער מוחמד כיוואן
3 צפייה בגלריה
הלווית הנער מוחמד מחאמיד כיוואן
הלווית הנער מוחמד מחאמיד כיוואן
הלווייתו של הנער שנהרג
(צילום: AFP)
"בני השהיד היה אדם אהוב ונמרץ, שהצטיין בלימודיו", אמר האב מחמוד כיוואן. "אנו מצטערים מאוד על מה שקרה, ההתמודדות הברברית הזו עם האוכלוסייה הערבית, רק בגלל שאנחנו ערבים. השימוש בכלי נשק קל כאשר העניין קשור לאזרח ערבי. מוחמד לא יידה אבנים ולחלוטין לא סיכן את השוטרים".
במשטרה דחו את ההאשמות ומסרו: "רכב ובו אנשים דרס קצין משטרה שנפגע קל, ונמלט מהזירה. שוטר, שהיה עם השוטר שנפצע, ביצע ירי. אחרי זמן קצר הגיע דיווח מבית החולים על פצוע ירי, אך בשלב זה לא ידוע מאיפה הגיע הירי, והאירוע בבדיקה".
הלילה קבעו הרופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה כי כיוואן מת מוות מוחי. לאחר שכיוואן מת מפצעיו, מאות מתושבי אום אל פחם החלו להפגין בכניסה לעיר ובמקום התפתחו עימותים עם המשטרה.