תקרית חריגה התרחשה אתמול (יום ד') בקו 82 של חברת דן מתל אביב לפתח תקווה, כאשר נהג האוטובוס סטה ממסלולו מבלי לספק לנוסעים הסבר לכך. האוטובוס נכנס לרמת גן ובמקום להמשיך לרחוב ז'בוטינסקי, שהיה פנוי לטענת הנוסעים, הוא פנה לרחוב לאבא הלל לכיוון בני ברק.
"לקח לי כמה דקות להבין, שאלתי את עצמי מה קורה פה בעצם", סיפרה לאולפן ynet סיגל חמיאס, שהייתה על האוטובוס בזמן התקרית. "האוטובוס אמור לנסוע על ז'בוטינסקי, ומשום מה הנהג פנה לעבר אבא הלל. השעה הייתה שבע בערב בערך, האוטובוס היה עמוס בנוסעים. היו גם אנשים שעמדו, אנשים מבוגרים. ופתאום אנחנו מבינים שהנהג שינה את המסלול. בהמשך גם הבנו שאין לו כוונה לעצור בתחנות באבא הלל, למרות שהיו שם תחנות מוסדרות של דן".
הנוסעים לא הבינו תחילה מה קורה ומדוע המסלול השתנה, וחלק מהם פנו לנהג כדי שיעצור להם, אך הוא לא ענה וסירב לעצור. אחת הנוסעות אף החלה לבכות. בשלב מסוים החלו הנוסעים לצעוק על הנהג, שלא השיב ואף הוציא את מכשיר הטלפון הנייד שלו וצילם אותם.
1 צפייה בגלריה
קו 4 חברת דן בתל אביב
קו 4 חברת דן בתל אביב
אוטובוס דן. אילוסטרציה
(צילום: מוטי קמחי )
לבסוף הנוסעים התקשרו למשטרה, ורק כששוטר הגיע הנהג עצר ליד קניון בעיר ואפשר לנוסעים לרדת. "אני התקשרתי למשטרה ואמרתי שנחטפנו, כי זה מה שהרגשתי", סיפרה סיגל. "אמרתי להם שאין לנו שליטה על מה שקורה. כל השליטה אצלו, ואנחנו בני ערובה של הנהג. ועדיין, הוא פשוט המשיך בשלו. הנסיעה גם הייתה מאוד איטית כי היו פקקים".
לטענת סיגל, אף אחד מהנוסעים לא הבין מדוע הנהג מתנהג כך. "ניסינו להבין. היה שם גם קצין בצה"ל שניסה לדבר איתו, הוא זה שגם צילם את הסרטון. אף אחד מאיתנו לא ידע מה קרה לו. בסוף הגיע שוטר שעצר אותו". לטענת סיגל, תלונה נגד הנהג תוגש במשטרה.
מחברת דן נמסר: "לדברי הנהג, הוא זה שהותקף מילולית על ידי הנוסעת בשל היותו אתיופי. הנהג הגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעת. הנהג נסע דרך אבא הלל, על פי הנחיות המשטרה ומשרד התחבורה, וזאת בשל שינוי מסלול לקו 82 (עבודות הרכבת הקלה בציר ז’בוטינסקי). כמו כן, מהבדיקה במערכות הבקרה נמצא כי הנהג עצר בתחנות ופתח את דלתות האוטובוס ברחוב אבא הלל/התקווה, ולא כפי שמתואר".
סיגל, מנגד, טענה שלא היה שום שילוט בתחנה שהודיע לנוסעים על שינוי במסלול, ושגם הנהג לא אמר להם כלום על כך. בנוסף היא טענה שאפליקציית "Moovit" הציגה מסלול רגיל לחלוטין עם התחנות הרגילות בקו.