גל חום נוסף שפוקד את קליפורניה, אחרי הגל הקודם שחוותה רק בחודש שעבר, מוביל כעת לשריפות ענק חדשות במדינה. אחת השריפות התפשטה במהירות באתר מחנאות פופולרי ליד פרזנו, במרכז המדינה האמריקנית, ולכדה סביב מאגר מים שם כ-200 מטיילים – שחולצו על-ידי מסוקים של המשמר הלאומי.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

10 צפייה בגלריה
מטייל שנלכד בין להבות ב אזור פרנזו שריפה שריפת יער קליפורניה ארה"ב
מטייל שנלכד בין להבות ב אזור פרנזו שריפה שריפת יער קליפורניה ארה"ב
"אנחנו לכודים לגמרי". ג'רמי רמינגטון באתר המחנאות שעלה באש
(מהטוויטר)
10 צפייה בגלריה
חילוץ מטיילים מ שריפה שריפת יער באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
חילוץ מטיילים מ שריפה שריפת יער באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
המטיילים מצטופפים בתוך אחד המסוקים. 20 פונו לבתי חולים
(צילום: המשמר הלאומי של ארה"ב)
10 צפייה בגלריה
חילוץ מטיילים מ שריפה שריפת יער באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
חילוץ מטיילים מ שריפה שריפת יער באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
אש בכל כיוון. התמונה מתא הטייס של אחד המסוקים
(צילום: המשמר הלאומי של ארה"ב)
החילוץ החל עוד בשבת בערב (לפי השעון המקומי) והסתיים ביום ראשון בבוקר. 20 מהמטיילים שחולצו פונו לבתי חולים. לפי הרשויות שניים נפצעו באורח קשה ועוד עשרה באורח בינוני. בחילוץ השתתפו מסוקים מסוג בלקהוק וצ'ינוק, ותמונות שפרסם המשמר הלאומי הראו עשרות מטיילים צפופים בתוך אחד המסוקים הללו.
השריפה פרצה ביום שישי מסיבה שטרם התבררה והתפשטה במהירות רבה בעקבות הצמחייה היבשה והחום העז. בשלב מסוים היא חסמה את הדרך היחידה שהובילה אל ומחוץ למאגר המים מומות' שביער הלאומי סיירה, כ-56 ק"מ צפונית לפרזנו. המאגר מוקף בעצי אורן עבים ונחשב ליעד פופולרי למחנאות, לשיט ולדיג. האש הגיעה כל כך מהר למקום עד שלמטיילים הוסבר כי אם הדבר יידרש, יהיה עליהם להיכנס לתוך המים כדי לשרוד.
10 צפייה בגלריה
שריפה שריפת יער פעולות כיבוי  באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
שריפה שריפת יער פעולות כיבוי  באזור פרנזו קליפורניה ארה"ב
800 כבאים פועלים באזור פרזנו, 0% שליטה
(צילום: AP)
"אנחנו לכודים לגמרי. יש אש בכל כיוון, היא מקיפה אותנו", אמר ג'רמי רמינגטון בסרטון שפרסם בטוויטר, בעוד הוא עומד על החוף במאגר. רמינגטון היה אחד מאלו שחולצו משם במסוקים לפי הדיווחים בתקשורת המקומית.
מפקד המשמר הלאומי של ארה"ב, הגנרל דניאל הוקנסון, שיבח את החיילים שחילצו את המטיילים, וצייץ בטוויטר תמונה דרמטית מתא הטייס של אחד המסוקים, שבו נראו הלהבות המקיפות את האזור מכל כיוון. "עבודה מקסימה ומצילת חיים של המשמר הלאומי של קליפורניה, שחילץ הלילה מהסכנה המיידית של השריפה יותר מ-200 איש למקום מבטחים", הוא כתב בטוויטר.
כמה מטיילים הצליחו להימלט בכוחות עצמם. ג'וליה פארק פרסמה בטוויטר שלה סרטון שבו היא נראית נוסעת ברכבה בכביש אפוף להבות, משני צדיו. "טיול התרמילאות נקטע בגלל רעמים, גשם של אפר ונסיעה ממש בתוך האש על מנת לברוח מהשריפה ביער סיירה בזמן", היא כתבה. היא הודתה לפקחית ביער שהובילה אותה אל מחוץ לאזור. "הלוואי שהייתי יודעת מה השם שלה", הוסיפה.
האש בשריפה באזור פרזנו התפשטה בתוך יומיים לשטח של יותר מ-180 קמ"ר, ולמרות ש-800 כבאים פועלים על מנת לכבותה, הם טרם הצליחו להשיג עליה שליטה כלשהי, ולפי שיטת החישוב בקליפורניה היא נמצאת כעת תחת 0% שליטה. האש התפשטה דרומית למאגר המים וסיכנה בתים ביישוב הקטן שייבר לייק, שמאות תושביו נקראו להתפנות. "האגם אפוף לחלוטין בעשן", אמר אחד התושבים, ג'ק מצ'נדו. "אתה בקושי יכול לראות את עצמך. השמיים הפכו לאדומים. זה נראה כמו מאדים בחוץ".

לפי הרשויות בקליפורניה, ברחבי המדינה בוערות כעת יותר מ-20 שריפות נוספות, ובסך הכול פועלים לכבותן כ-15,000 לוחמי אש. מלבד השריפה באזור פרזנו, עוד שתי שריפות נחשבות לגדולות במיוחד, באזור דרום קליפורניה. אחת מהן משתוללת במחוז סן דייגו והשנייה במחוז סן ברנרדינו. השריפה בסן ברנרדינו פרצה לפי הרשויות בגלל שימוש באמצעים פירוטכניים במסיבת "חשיפת מין העובר".
בעקבות שריפות היער, הלילה הכריז מושל קליפורניה גווין ניוסם על מצב חירום בחמישה מחוזות, בהם פרזנו, סן ברנרדינו וסן דייגו. עונת שריפות היער בקליפורניה השנה עמוסה במיוחד. מאז 15 באוגוסט פרצו בה כ-900 שריפות, רבות מהן בעקבות מכות ברק. לפחות שמונה בני נהרגו בשריפות היער בשלושת השבועות האחרונים, וכ-3,300 מבנים נהרסו.
אחד הגורמים שתורמים לשריפות הוא גל החום הקיצוני שממשיך לפקוד את האזור. שירות המזג הלאומי דיווח שביום ראשון אחר הצהריים נמדדה במחוז לוס אנג'לס טמפרטורה של 49 מעלות – הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתועדה שם. "זהו גל חום היסטורי עבור דרום-מערב קליפוריה, ואחד שייזכר עוד זמן רב", אמרו בשירות המזג הלאומי. הרשויות קראו לתושבים לכבות מכשירים ואורות בבתיהם, מחשש שביקוש השיא לחשמל עקב החום העז יביא להפסקות חשמל.