בחלונות הראווה, בחצרות, ברחובות ובכיכרות: סלובנים רבים בחרו השנה בדרך לא שגרתית לציין את חג המולד וחגיגות השנה החשה – וקישטו את האופניים שלהם.
10 צפייה בגלריה
סלובניה סלובנים מקשטים אופניים לכבוד חג המולד ולרגל כניסת השנה החדשה
סלובניה סלובנים מקשטים אופניים לכבוד חג המולד ולרגל כניסת השנה החדשה
מאירים את האופניים בסלובניה
(צילום: AFP)
מגפת הקורונה הגיעה גם לסלובניה, שבה חיים 2 מיליון תושבים. לקראת בואה של 2021 בחרו הסלובנים להתמקד באחת מנקודות האור הבודדות של 2020: ההצלחה של מדינתם במירוצי אופניים בינלאומיים. רוכב האופניים הסלובני טאדיי פוגאצ'אר זכה השנה בטור דה-פראנס. רוכב סלובני אחר, פרימוש רוגליץ', סיים שני בתחרות וזכה במירוץ וואלטה אספנייה.
"רצינו לעשות כבוד לרוכבים שלנו, ולעודד גישה חיובית יותר למשבר הנוכחי", אמרה טינה, שחברה בארגון שיזם את קישוטי האופניים באזורים קארסט וברקיני בדרום-מערב סלובניה - שנחשבים ל"בירות האופניים" של המדינה.
"הגלגל מסמל תנועה, רוח בשיער ולהמשיך קדימה, כדי להתמודד עם אתגרים חדשים", אמרה טינה. למרות שהיא מתעקשת שלה ולחבריה אין מניעים פוליטיים, מפגינים נגד הממשלה יצאו ל"רכיבות מחאה" בערים הגדולות, ומחו על הטיפול של המדינה במשבר הקורונה.
המפגינים פרסמו ברשת תמונות של האופניים המקשוטים בקארסט וברקיני, ועיתון שמזוהה עם האופוזיציה טען שמדובר בסמל להתנגדות לשלטון.