4 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שאבי, קובי קואנקס)
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יוצא הבוקר (ו') במתקפה חריפה על יו"ר ימינה נפתלי בנט על רקע כוונותיו להקים ממשלת אחדות עם המפלגות שמתנגדות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבגידה הגדולה של בנט במחנה הלאומי".
סמוטריץ' כתב: "‏כשקראתי למפלגה שלנו 'הציונות הדתית' עשיתי את זה בדיוק בשביל הרגע הזה. כדי שבתודעה ובספרי ההיסטוריה יירשם שהציונות הדתית לא הייתה שותפה לבגידה הגדולה של בנט, שקד, וחבורת העסקנים הקטנה והצייתנית שהם גיבשו סביבם. בגידה במחנה הלאומי, בערכים, באנשים, בדגלים, ובדרך.
‏"מה שיירשם זו האמת: קומץ אופורטוניסטים תאבי שלטון שבגד כדי לממש אספירציות פוליטיות חסרות מעצורים של איש אחד, שנכשל שוב ושוב במבחן הציבור. חבורת אופורטוניסטים שמפרה את כל הבטחות הבחירות שלה ברגל גסה ועוטפת את זה במתק שפתיים שקרי ‏של אחדות ופיוס. 'אחדות' שמבוססת על החרמת מיליון מצביעי ליכוד ושנאת חרדים ודתיים".
4 צפייה בגלריה
הצהרה מפלגת ימינה
הצהרה מפלגת ימינה
בנט וסמוטריץ' בימיהם המשותפים בימינה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
למרות שסמוטריץ' התנגד להקמת ממשלת ימנית בתמיכת רע"מ, הוא טוען כי בנט היה המכשול האמיתי: "גם היום אפשר להקים ממשלת ‏ימין על מלא, ובנט יודע מצוין איך עושים את זה. בחודש האחרון הוא סירב שוב ושוב להצטרף למאמץ הזה, עשה הכול כדי לחבל בו, תוך שהוא מנהל מו"מ מקביל עם לפיד, העבודה ומרצ במטרה להיות ראש ממשלה".
יו"ר הציונות הדתית טען שהפרידה שלו מבנט הייתה על רקע המהלכים שהוא מבצע עכשיו: "סירבתי ללכת איתו להרפתקה הזו. ‏וזה לא שלא היו סימנים מוקדמים. הם היו שם כל השנים. סימנים של אבדן דרך ובלבול מושגים. אז נכון, ביבי התחיל. אז מה? ביבי גם הכיר במדינה פלסטינית בנאום בר אילן. ממתי נתניהו הוא המצפן הערכי שלנו?
"הציונות הדתית תתבגר, תשתחרר מרגשי הנחיתות שלה ותפסיק ללכת שולל אחרי כוכב נולד חדש ומזדמן. כריזמטי, הייטקיסט ומטכ"ליסט, מצליחן כזה שהגיע משום מקום והואיל בטובו להנהיג אותנו. כזה שפעם אחר פעם גילה סימנים של אחד שמשתמש וזורק, ואנחנו, קצת כמו אשה מוכה, ‏חזרנו שוב ושוב לתת אמון. נמאס לנו להיות שחקן משני, רצינו לגעת קצת באבק הכוכבים והתמכרנו לאשליה".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
שר הפנים אריה דרעי פנה אל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר וכתב: "נפתלי, אל תתן להפוך את מדינת ת״א הליברלית לבעלת הבית של הממשלה עם ברית הזוגיות ונישואים אזרחיים. לא משנה איזה ניסוחים מעורפלים תמצאו, בממשלת השמאל כל הערכים החשובים של יהדות, משפחה ושמרנות ירמסו והמדינה תשנה את פניה. עדיין לא מאוחר להתעשת ולתת סיכוי אחרון לממשלת ימין מסורתית".
הבוקר נפגש בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפגישה משולשת ראשונה מאז קיבל לפיד את המנדט להרכבת ממשלה. אתמול נפגשו לפיד ויו"ר ימינה ונמסר כי "השיחות מתקדמות ברוח טובה". אחר כך נפגש בנט גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי בביתה בתל אביב.
4 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
דרעי. "עדיין לא מאוחר לתת סיכוי לממשלת ימין מסורתית"
(צילום: ערוץ כנסת)
ח"כ מתן כהנא, היחיד בימינה שטרם התבטא בנושא ממשלת האחדות, פרסם הבוקר הודעת תמיכה בבנט וברעיון והצטרף בכך לח"כ אביר קארה, עידית סילמן וניר אורבך. ח"כ עמיחי שיקלי נותר היחיד במפלגה שהצהיר כי יתנגד לממשלה כזו.
"רצינו ממשלת ימין", כתב כהנא, "ראיתי את נפתלי בחודש האחרון עושה כל מאמץ כדי שזה יקרה. לחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי. לצערי, כנראה שלנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות".