שי אייזיקוביץ', נכה תושב רחובות הנעזר במקל הליכה, טוען שסגנית מנהלת בית הספר של בתו הורתה אתמול (יום ג') להוריד אותו מהאוטובוס שלקח את הכיתה לטיול שנתי – שאותו אמור היה ללוות - ונימקה זאת בכך ש"יש לך מוגבלות". לדבריו, היא יישרה קו עם נהג האוטובוס שהתנגד להצטרפותו לטיול. "סולקתי בהשפלה ובבושת פנים לעיני הבת שלי, תלמידי כיתתה, הורים ומורים", אמר. "אני נסער ולא מצליח להירגע. גירשו וזרקו אותי".
1 צפייה בגלריה
שי אייזיקוביץ
שי אייזיקוביץ
שי אייזיקוביץ. "אני לא מצליח להירגע"
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד שראוי היה שלא יתרחש כלל. סגנית מנהלת בית הספר פעלה בניגוד גמור לערכי היסוד שמטפחת מערכת החינוך, מתן כבוד לאחר, גילוי סובלנות ומתן יחס מכבד לאדם עם מוגבלות. ערכים אלה הם נר לרגלה של המערכת ובוודאי של אנשי החינוך שלה. הסגנית תזומן לשיחת בירור ונהג האוטובוס יזומן לשימוע על ידי החברה שבה הוא מועסק".
אייזיקוביץ הוא אב לחמישה. לקראת הטיול עודדה אותו מחנכת כיתה ו' שבה לומדת בתו להצטרף כמלווה והציעה לו תמיכה ואפשרות לנוח בעת הצורך באוטובוס. אלא שלדבריו, לפני היציאה אסרה עליו סגנית המנהלת לצאת. הוא הסביר לה שהצטרפותו תואמה מראש, אך ללא הועיל. לטענתו גורם בצוות החינוכי הוריד עבורו את התיק שלו מהאוטובוס והוא חזר לביתו מושפל. בתו נאלצה לצאת לטיול בלעדיו.
"לפני הטיול המחנכת התקשרה להגיד לי שהבת שלי רוצה שאצטרף כהורה מלווה", סיפר. "כבר התנדבתי לפעילויות שונות בבית הספר וזו לא הפעם הראשונה. המורה מכירה אותי ואת המוגבלות שלי. שאלתי מה מרחק ההליכה בטיול, ואחרי בדיקה היא אמרה לי שיש מעט עלייה והליכה. הצעתי שאוותר, אבל היא הציעה שאצטרף בכל זאת כיוון שהילדה מאוד מבקשת.
"היא אמרה לי 'תלך בקצב שלך ונסייע לך'. היא אמרה שיאפשרו לעשות יותר הפסקות ואוכל לנוח במקרה הצורך באוטובוס. החלטתי להצטרף למרות שאחרי יום כזה אני סובל מכאבים בבית, אבל למען הבת שלי הייתי מוכן לכך.
"בבוקר הגעתי לבית הספר, חתמתי על טופס הורה מלווה, עליתי לאוטובוס, ואז הנהג שראה את מקל ההליכה, אמרה בצעקות שהוא לא מוכן שאתקע אצלו באוטובוס, ושהוא לא בייביסיטר שלי. הוא פתח בצעקת על המורות ודיבר אליהן לא יפה, ולכן קראו לסגנית המנהלת.
"הסגנית קראה לי לרדת מהאוטובוס. בהתחלה חשבתי שהיא רוצה לשאול משהו ולכן השארתי את התיק על המושב באוטובוס. אבל היא אמרה לי לעיני כולם שבגלל המוגבלות שלי אני לא יכול לצאת לטיול. היא אמרה שהאוטובוס לא זז בגללי. היא ידעה שאני מוגבל ושבית הספר אישר שאצטרף כהורה מלווה, אבל העדיפה שקט עם הנהג במקום להעמיד אותו במקומו.
"אילו מראש היו אומרים שלא אוכל להצטרף - הייתי מקבל זאת. אבל הבת שלי בטראומה ממה שקרה ואני כואב את הכאב וההשפלה שהיא נאלצה לחוות. דווקא בית ספר שאמור ללמד את הילדים לקבל את האחר ולתת כבוד לכל אדם - נותן שיעור רע ומשפיל".
דובר קבוצות מחאת הנכים, לביא מאור : "שוב אנו עדים למעשה מכוער שנעשה בנכה רק עקב היותו נכה. אנו מצפים מהרשויות שסגנית מנהלת בית הספר תוזהר ותתנצל בפני האב שבסך הכל ביקש להיות שותף לטיול עם בתו וסבל עלבון והשפלה".