שרה קוט בת ה-40, אם לארבעה ילדים משכונת סנהדריה בירושלים, הלכה לעולמה הבוקר (רביעי) ממחלת הקורונה. קוט, שסבלה ממחלות רקע, הגיעה בשעות הבוקר לבית החולים הדסה עין כרם בעיר - שם נפטרה בחדר המיון.
מבירור רפואי עולה כי היא סבלה מתסמיני הנגיף בימים האחרונים, וסביבה אף שהו חולים מאומתים. עם הגעתה לבית החולים, שאליו היא פונתה בידי צוות מד"א לאחר הידרדרות במצבה, מערכות גופה קרסו, היא איבדה דופק וסבלה מפגיעה רב-מערכתית. למרות מאמצי ההחייאה הממושכים שבוצעו בה, הצוות נאלץ לקבוע את מותה.

חמיה של קוט, פנחס, סיפר: "אנחנו לא יודעים מה קרה, קמנו הבוקר כרגיל כמו בכל יום אחר והלכנו לבית הכנסת. זה כמו רעם ביום בהיר. הבן שלי התקשר וביקש להתפלל לשלומה, עכשיו אני יודע שזה כבר היה מאוחר מדי. כנראה שממוצאי השבת היא לא הרגישה טוב, הבן לא סיפר לי על כך דבר. לא ידוע לי גם על מחלות רקע".

מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה, פרופ' קובי אסף, מסר: "אנחנו עדים למקרה קשה ומצער של הידרדרות מהירה ביותר במצבה של חולת קורונה, שמיד עם הגעתה לבית החולים קרסה ונפטרה. מדובר בחולה עם מחלת רקע".
פרופ' אסף הוסיף: "בשלהי הגל השלישי הפוגע מאוד בירושלים, אנחנו פוגשים מדי יום במיון עשרות מטופלים עם חשד לקורונה, כאשר 30-50% מהם מתגלים חיוביים. מדובר במספר של 10 עד 18 חולים חדשים ביום - רק כאן במיון הדסה.
"אני קורא לציבור שסובל מתסמיני קורונה או מאובחן בקורונה, ונמצא בביתו - כל הידרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים. אל תתמהמהו ואל תשתהו בבית. המחלה מאופיינת בהחמרה מהירה ובמקרים רבים גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה ואף קשה מאוד. המצב יוכל להיות שונה לחלוטין ואפשר להציל חיים אם נעצור את אותה החמרה בבית החולים".
לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, אתמול אובחנו 8,164 נדבקים בנגיף הקורונה - היום השני ברציפות שבו מספר הנדבקים חוצה את רף ה-8,000. אתמול כ-119 אלף בדיקות - מספר שיא מאז החלו בדיקות הקורונה בארץ. שיעור התוצאות החיוביות מתוכן היה גבוה ועמד על 6.8%. בסך הכול נדבקו בקורונה בארץ 458,132 איש מפרוץ המגפה. מניין הקורבנות טיפס ל-3,495.
בירושלים, עיר אדומה לפי הרמזור, נמצאים לפי שעה 11,976 חולים פעילים.