צירף חשוד בשוחד לרשימה - וביטל את צירופו שעות לאחר מכן: יו"ר מפלגת תל"ם משה (בוגי) יעלון הודיע הערב (יום א') כי החליט לבטל את מועמדותו ברשימה של עו"ד איימן אבו ריא, החשוד בשוחד. הודעתו נמסרה שעות לאחר הצגתו ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-24. "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמה האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים", כתב יעלון, שהודיע על החלטתו זו לעו"ד אבו רייא.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
עו"ד איימן אבו ריא מסכנין נעצר באוקטובר 2018 בפרשה שנגעה לחשד במתן שוחד לבכירים ברשות מקרקעי ישראל. הוא זומן בינתיים לשימוע לפני כתב אישום, והחקירה בעניינו נמשכת כבר שנתיים. היום הציג אותו יעלון כאחד המצטרפים החדשים למפלגתו, לצד השר יזהר שי, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין, פעיל המחאה עו"ד גונן בן יצחק, ואחרים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד איימן אבו ריא
עו"ד איימן אבו ריא
עו"ד איימן אבו ריא
לאחר ההחלטה לבטל את מועמדותו כתב עו"ד אבו ריא: "רק במחוזותינו ניתן לשמוע בתקשורת שאתה מועמד לשימוע בטרם הגשת כתב אישום. במהלך השנתיים וחצי האחרונות איש מהפרקליטות לא יצר עמי קשר, ובצירוף מקרים מוזר ומפתיע הדבר נעשה בד בבד הצגת מועמדותי לכנסת. כאזרח נאמן למדינת ישראל החפץ בטובתה, נשלף מאי שם חשד ממוחזר שנבדק ונמצא כי אין בו דבר. אתמודד עם החשדות נגדי כמו שידעתי להתמודד עם כל מכשול אחר שניסו להציב בפניי, ועוד אשוב. מבטיח. מקבל בהבנה את החלטתו של יו"ר תלם".
יעלון כתב בטוויטר מוקדם יותר היום: "עו"ד איימן אבו ריא הוא אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי. הוא אינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון".
לפני בחירות 2019 א' הקים אבו ריא את מפלגת "הבית הערבי", ואמר כי תתמקד בסוגיות ובצרכים הדחופים של המיעוט הערבי בישראל ולא "ברמאללה ועזה", שבהן לדבריו מתמקדת הרשימה המשותפת. הוא אמר אז כי לא יהסס לשבת בקואליציה בראשותו של נתניהו, שכן הערבים מהווים 20% מאוכלוסיית המדינה וצריכים לקחת חלק בקבלת ההחלטות. יעלון, כמובן, לא מתכוון לשבת בממשלה תחת נתניהו.
לא ברור אם יעלון ידע כי אבו ריא חשוד בשוחד, לפני שהחליט לצרפו למפלגתו החדשה - החלטה שאותה ביטל שעות לאחר מכן. עו"ד אילן סופר, המייצג את אבו ריא, אמר: "ההחלטה לזמן את עו"ד אבו רייא מבוססת לדעתנו על אי הבנה. אנחנו סמוכים ובטוחים שלאחר שיישמעו טענותיו בשימוע יוחלט על גניזת התיק".

יעלון הציג את מפלגתו המחודשת

במעמד הכרזת התמודדות מפלגת תל"ם הערב בבחירות, אמר יעלון: "מלבד הכשל הניהולי בתחומים רבים, אנו חשופים לתרבות שקר נרחבת, מסוכנת וחסרת מעצורים. ולכן אני כאן, מונע מכובד האחריות, אבל גם מהתקווה שנובעת מהידיעה שיש בידינו, כולנו, היכולת לשנות וליצור חוזה חדש בינינו, כל מרכיבי החברה הישראלית".
יעלון הוסיף: "מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפעל להקמת ממשלה שתתמקד בהחזרת המדינה לתלם: החזרת סדרי שלטון תקינים וממלכתיות וביצור שלטון החוק, עבודת הממשלה למען האזרחים, הגנה על האזרחים מפני הנגיף, שיקום הכלכלה והעסקים, החזרת מאות אלפי מובטלים למעגלי העבודה. את חילוקי הדעות סביב שלל נושאים אחרים נניח בצד, לפי שעה".
מלבד עו"ד אבו ריא, צירף יעלון למפלגתו את שר המדע יזהר שי, שהודיע על עזיבת כחול לבן והתפטרותו מהתפקיד, את קרין מאיר רובינשטיין - המנכ"לית והנשיאה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - וכן את פרופ' חגי לוין, שהתפטר באחרונה מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות במשבר הקורונה.
בהכנת הכתבה השתתף חסן שעלאן
פורסם לראשונה: 20:09, 10.01.21