2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: AFP)
צה"ל הודיע הבוקר (יום ה') לבג"ץ שהוא מקים צוות לבחינת שילוב לוחמות בכלל התפקידים הקרביים - מיחידות העילית ועד לצוללות. ההודעה הגיעה בעקבות עתירה שהוגשה בדרישה לשלב לוחמות גם בתפקידים קרביים נוספים. בכך יבקשו בפרקליטות הצבאית מבית המשפט העליון לדחות את העתירה ולאפשר לצה"ל זמן לבחון את הנושא.
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי מינה צוות רב-זרועי בפיקודו של מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, לבחינת פתיחת כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים. הצוות יכלול גם קצינות ויקיים עבודת מטה סדורה בנושא בשנה הקרובה. סגנו של סטריק בצוות יהיה מפקד אוגדת עזה היוצא תת-אלוף אליעזר טולדנו. בתוך שנה יגיש הצוות את המלצותיו לרמטכ"ל.
2 צפייה בגלריה
סיום קורס לוחמות מפקדות טנקים
סיום קורס לוחמות מפקדות טנקים
פיילוט הטנקיסטיות יתקיים ללא קשר
(צילום: דובר צה"ל)
הצוות יקיים את עבודתו ללא קשר לחידוש פיילוט הטנקיסטיות שיחל בחודש נובמבר ויימשך בשנה שלאחר מכן, לאחר שבצה"ל הקפיאו את המהלך בטענה שהפיילוט הראשון לא צלח, בניגוד לגרסה הראשונה שהפיץ הצבא לפני כשנתיים.
חברי הצוות החדש יבחנו מגוון היבטים פיזיולוגיים, רפואיים וכן בנושאי תכנון, כוח אדם, אימונים, פיקוד ומילואים, לבחינת שילוב נשים בתפקידי לחימה שכיום סגורים עבורן, מהצוללות ועד ליחידות מובחרות וחטיבות מתמרנות במלחמה.
הצוות יכלול נציגים גם מחילות שבהם משרתות לוחמות, כמו מערך הגנה הגבולות, חיל האוויר, חיל הים וחיל התותחנים. הצוות יחל את מלאכתו בעיבוד וניתוח כלל הלקחים משירות לוחמות ובחינות הנושא שהיו בצה"ל בשנים האחרונות וכן מדרך שילוב לוחמות בצבאות זרים, בהן משרתות למשל לוחמות בצוללות. בצבא מזכירים כי 78% מתפקידי הלחימה פתוחים כיום בצה"ל לנשים וכי כל חייל שביעי כיום במערך הלוחם הוא אישה.