שני צעירים נהרגו הלילה (בין חמישי לשישי) בתאונות דרכים בירכא ובירושלים. בנוסף, שני רוכבי אופנוע נפצעו באורח קשה ובינוני כשהחליקו בכביש בעכו ובראשון לציון. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונות.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
סביבות חצות התקבל במוקד המשטרה דיווח על תאונה עצמית של רוכב אופנוע בירכא. מהמשטרה נמסר כי הצעיר, תושב הכפר בשנות ה-20 לחייו, פונה לבית החולים לגליל בנהריה אך שם הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.
בירושלים התקבל דיווח במד"א בשעה 00:20 על צעיר בן 19 שהתנגש בעמוד בשדרות שמואל מאיר בשכונת הר חומה בעיר. צוות מד"א שהגיע לזירת התאונה נאלץ לקבוע את מותו של הצעיר במקום.
פרמדיק מד"א אבי צינווירט סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו רכב מעוך בחלקו הקידמי ומחוץ לרכב שכב צעיר בן 19. הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה והיה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח."
3 צפייה בגלריה
אופנוע שהחליק בנסיעה. ארכיון
אופנוע שהחליק בנסיעה. ארכיון
אופנוע שהחליק בנסיעה. ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במקביל, רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו החליק בדרך יצחק נבון בעכו ונפצע באורח קשה. מעט לפני חצות התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על התאונה. צוות מד"א פינה את הצעיר לבית החולים לגליל בנהריה כשהוא מורדם וסובל מחבלות בגפיים אך מצבו יציב.
פרמדיק מד"א מיכאל יוחנוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 21 שוכב במרכז הכביש ובמרחק גדול ממנו אופנוע. הוא סבל מחבלות בגפיים ובגוף. הענקנו לו טיפול מציל חיים שכלל עצירת דימומים, טיפול תרופתי לכאב והרדמה. לאחר מכן פינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
כמו כן, בראשון לציון רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו החליק בנסיעה בשדרות הציונות בעיר ונפצע באורח בינוני. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין כשהוא סובל מחבלות בגפיים.
3 צפייה בגלריה
תאונות דרכים אזור פתח תקווה זכרון יעקב תל אביב
תאונות דרכים אזור פתח תקווה זכרון יעקב תל אביב
התאונות בתחילת השבוע
(צילום: מוטי קמחי, ביעד ניסים, דוברות מד"א)

רק בתחילת השבוע נרשמה אחת היממות הקטלניות בכבישים כשחמישה בני אדם נהרגו בתוך 8 שעות. ביום שלישי בלילה נהרג צעיר מג'סר א-זרקא בתאונה סמוך לזכרון יעקב, ובאותו בורק נהרג רוכב קורקינט בתל אביב. כמו כן, בתחילת השבוע נהרגו שלושה בני אדם בתאונות ליד אזור ופתח תקווה.
בריאיון לאולפן ynet מוקדם יותר השבוע התייחס סגן ניצב אמיר ג'יבלי לקטל בכבישים, ואמר כי "משטרת ישראל ואגף התנועה עושים ככל שביכולתם כדי לצמצם את הנתונים האלה". לדבריו, "מבחינת מרבית התאונות, גם חלק מהתאונות שהתרחשו בשעות האחרונות, אנחנו מבינים שהגורם האנושי הוא הדומיננטי להתרחשותן".
סגן ניצב ג'יבלי הוסיף כי "אנחנו עדיין מתייחסים לנהיגה בקלות ראש, אף שאני לא רוצה לעשות הכללות", וחזר על חוקי התנועה: "לא מתעסקים בשום דבר בזמן נהיגה וגם לא בטלפון, שומרים על מהירות מותרת על פי חוק ועל מרחק, ומפקידים לחגור את חגורות הבטיחות - הן לא בשביל המשטרה".