עומסי תנועה כבדים מורגשים הבוקר (יום ב') ברחבי הארץ בגלל מחסומי המשטרה שנפרסו עקב הסגר. בין היתר נרשמו פקקי תנועה כבדים בנתיבי איילון, בכביש 4 ובכביש 2. באיילון צפון נרשם עומס בין מחלף מבוא איילון למחלף קוממיות ובאיילון דרום נרשמו עומסים כבדים בין מחלף שבעת הכוכבים למחלף רוקח.
לא נוהגים ותיעדתם את הפקקים? שלחו לנו במייל האדום
פקקים נוספים הורגשו בכביש 4, בין היתר במחלף בר אילן, גהה, גן רווה, אלוף שדה ומחלף עד הלום. עומסים הורגשו גם בכביש 40 באזור נתב"ג. מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי עומסים מורגשים בכביש 4 לדרום בין צומת שמרת לעין המפרץ, בכביש 57 למערב בין ניצני עוז לתנובות, בכביש 40 לצפון בין צומת קסטינה לראם.

בריאיון לאולפן ynet דחה סגן-ניצב זיו שגיב, ראש מפלג חקירות במשטרה, את האפשרות שהמחסומים יוסרו. "אין כרגע החלטה להסיר את המחסומים", הוא אמר. "מה שראינו הבוקר זה המשך של מה שהיה בחג. אנחנו התחייבנו לפרוס מחסומים כחלק מהיערכות כללית. נצטרך לשמור על מיתון - מצד אחד לאפשר לאנשים להגיע למקומות העבודה ומצד שני לאכוף את התקנות".
לדבריו, "ברגע שמתאפשר לאזרחים לצאת, אם זה לעבודה, אם זה לקניות, אנחנו נאפשר את זה, אבל מצד שני אנחנו כן נמנע יציאה שלא לצורך". סנ"צ שגיב הוסיף: "המחסומים יהיו מחסומים נושמים - נאפשר תנועה והם גם ידלגו ממקום למקום. כשנראה שהציבור אכן נשמע להנחיות - נוכל להמעיט בכמות המחסומים. כרגע הם יישארו". עוד ציין כי הוא מצפה מהממשלה להגדיר גבולות ולהנחות. "היא זו שצריכה לעצב איך היא תרצה לראות את החיים במדינה בשבוע-שבועיים ואף בחודש הקרוב".
8 צפייה בגלריה
פקקים בכביש גהה
פקקים בכביש גהה
מחסום משטרתי במחלף מסובים בכביש 4
(צילום: שאול גולן)
8 צפייה בגלריה
פקקים בכביש גהה
פקקים בכביש גהה
(צילום: שאול גולן)
8 צפייה בגלריה
עומס עומסים כבישים סגר
עומס עומסים כבישים סגר
נתיבי איילון, לפנות בוקר
לצד זאת, עומסים הורגשו גם באזור הצפון ובאזור ירושלים - בכביש 70 מורגש עומס כבד בין צומת חסידים למחלף יגור, בכביש 40 באזור הצפון נרשמו עומסים בין צומת מגידו לצומת הסרגל ובכביש 443 נרשם עומס בין קלנדיה לבית חורון.

עומסים נוספים שמורגשים בכבישים נרשמו בין צומת עין המפרץ בכביש 4 לאורכו של כביש 8510 ובאזור צומת עכו מזרח ולאורכו של כביש 85.
גלעד, שמתגורר בחדרה, יצא מביתו בשעה 05:10 כדי להגיע למקום עבודתו בראשון לציון לקראת השעה 06:30, אולם הוא הגיע באיחור בגלל הפקקים. "הייתי תקוע במשך כמעט חצי שעה לפני מחלף רוקח בגלל המחסום המשטרתי. השוטרים אפשרו מעבר בנתיב אחד בלבד, עצרו כל רכב ושאלו לאן הוא נוסע", סיפר.
דור, שיצא מירושלים, סיפר כי "המשטרה פרסה מחסום בכיוון היציאה מהעיר, והפכה ארבעה נתיבים לנתיב אחד. בסוף אף אחד לא בדק". לדבריו, "זה הרגיש ממש כאילו הם החליטו לעשות פקק בכוונה כדי שיהיה סיוט לצאת מהבית. ב06:45 כבר יש פקק של רבע שעה על דרך שאמורה לקחת חצי דקה".
8 צפייה בגלריה
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
עומס בכביש 4 בין מחלף בר אילן לאלוף שדה
(צילום: נתיבי ישראל)
8 צפייה בגלריה
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
(צילום: נתיבי ישראל)
8 צפייה בגלריה
עומסי תנועה באלוף שדה- גהה
עומסי תנועה באלוף שדה- גהה
מחסום במחלף אלוף שדה
(צילום: שאול גולן)
8 צפייה בגלריה
עומסי תנועה באלוף שדה- גהה
עומסי תנועה באלוף שדה- גהה
(צילום: שאול גולן)
בתום הערכת מצב שקיימה המשטרה אתמול הוחלט כי 38 מחסומים יישארו במרחב הבינעירוני, וימשיכו לפעול במתכונת של "מחסום נושם", תוך בידוק אקראי. המשמעות היא שהעובדים הרבים שייצאו לעבודה, בעקבות ההחרגות הרבות מהסגר, עשויים לעמוד בפקקים עקב הבידוק במחסומים השונים.
במשטרה אמרו כי במבצע "אחריות מנצחת" עיקר הפעילות תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות התנועה בכל רחבי הארץ, ולצד זאת המשטרה תמשיך לאכוף גם את חובת הבידוד, חובת עטיית המסיכות במרחב הציבורי וקיום התקנות בבתי עסק.
מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן אמר בהערכת המצב באגף התנועה: "כשאני מסתכל על שלושת הימים האחרונים. הציבור בגדול שמר על תקנות הסגר. בימים הקרובים מצפה לנו אתגר לא פשוט. אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים על מנת לאכוף את החלטת הדרג המדיני". הערב, לקראת השעה 20:30, צפוי מ"מ המפכ"ל לקיים הערכת מצב נוספת באגף התנועה.
נכון לעכשיו, קבינט הקורונה לא צפוי להתכנס ביממה הקרובה כדי להטיל הגבלות נוספות, אם כי ההערכה היא שפורום השרים יכונס מחר. ואולם, על הפרק עדיין עומדות החמרות נוספות בתקנות: בין היתר מדובר בצמצום מקומות עבודה לא-חיוניים כדי לצמצם את התירוץ של התושבים לצאת מהבתים, קביעה שרק בעלי היתר בכתב יוכלו לנוע בכבישים.
8 צפייה בגלריה
שליש ביג ראשית רוני גמזו בנימין נתניהו יולי אדלשטיין
שליש ביג ראשית רוני גמזו בנימין נתניהו יולי אדלשטיין
חלוקים סביב ההחמרות. גמזו, נתניהו ואדלשטיין
(צילום: תומר אפלבאום, אלכס קולומויסקי )
בכל מקרה, צפוי עימות בנושא החמרת הסגר. הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, מתנגד לגישת נתניהו ואדלשטיין וסבור שצריך לתת צ'אנס להגבלות שכבר אושרו. שר האוצר ישראל כץ מתנגד לצמצום העבודה במגזר העסקי. "מקומות העבודה הפרטיים שאינם מקבלים קהל חייבים להישאר פתוחים", אמר. שרי כחול לבן שוקלים את העניין וממתינים לקבלת עדכונים מהמשטרה, מהצבא ומבתי החולים על תמונת התחלואה ועל הציות לסגר ואז יחליטו.
פקידים בכירים אמרו אתמול כי "המחשבה היא שבסוכות גם ככה יש ירידה של עבודת המשק בגלל ימי העבודה המצומצמים בגלל החגים ואם יש זמן להקשיח זה עכשיו כי תהיה פחות פגיעה במשק". על הפרק גם צמצום עד סגירה של בתי כנסת וקיום רק תפילות במרחב הפתוח, אך בכל מקרה לא נראה שההחלטות יתקבלו לפני יום הכיפורים וזאת כי כל החמרה תחייב החלטה של קבינט הקורונה, אישור של הממשלה, אישור של הכנסת ופרסום תקנות. השרשרת המשפטית-חוקית הזאת תימנע החמרה בימים הקרובים.