3 צפייה בגלריה
אליעזר (קוני) קמל
אליעזר (קוני) קמל
אליעזר "קוני" קמל ב-2002
(צילום: ג'רמי פלדמן)
אליעזר "קוני" קמל היה מעורב במשך עשרות שנים בסחר בסמים ובמעשי שוד רבים. לפי המשטרה, ב-2003 הוא נמנה עם החוליה שניסתה לחסל את זאב רוזנשטיין, אולם מאז מעצרו של העבריין הבכיר ב-2004 לא נקשר שמו של קמל בפרשיות גדולות. בתחילת השבוע הבא הוא יואשם בניסיון לפוצץ רימון בבית של עבריין אחר.
מעצרו של קמל בחשד להצמדת רימון הלם על דלת בית בבניין מגורים בראשון לציון בתחילת החודש הפתיע לא מעט אנשים. ספק אם תיק החקירה היה נשאר בתחנת ראשון לציון ומפוענח אם מלכתחילה היה למשטרה מידע על הדמויות המעורבות במקרה.
חוקרי היחידה למלחמה בפשיעה בתחנה נכנסו לתיק רקע אחרי שהתברר כי הרימון הונח על יד דלת ביתו של דמות מוכרת נוספת בעולם התחתון, שעל שמה הוצא צו איסור פרסום.
3 צפייה בגלריה
רימון הלם הוצמד לדלת בבניין דירות במערב ראשון לציון
רימון הלם הוצמד לדלת בבניין דירות במערב ראשון לציון
סמוך לבניין שבו אותר רימון ההלם
ראש צוות החקירה, רב-סמל בכיר גדי אביוב, הבחין בדמות שמגיעה עם מסכת סקי על פניה נכנסת לתוך הבניין רגע לפני הנחת הרימון. לחוקרים היה ברור שמדובר בדמות שקשורה לכלי הנפץ, אולם מכיוון שלא נמצאו על רימון ההלם טביעות אצבע - התעלומה רק גברה.
רס"ב אביוב וחוקריו החליטו להגדיל ראש ולבצע חקירה שלא הייתה מביישת גם את הטובות ביחידות של להב 433. הקורבן סיפר לחוקרים כי אין לו מושג למי היה אינטרס להניח בפתח ביתו את הרימון, אך סיפר כי שבוע קודם לכן אלמוני רעול פנים צלצל בדלת, התיז לפניו גז פלפל ונמלט.
החוקרים איתרו ברחוב מצלמה אחרת שתיעדה רכב חשוד מסתובב באזור. הם הצליחו לזהות לוחית רישוי וגילו כי מדובר ברכב שנקנה מחברת השכרה אבל הבעלות עליו לא הועברה. החוקרים נסעו למגרש מכוניות, ביקשו את מצלמות האבטחה ונדהמו לגלות כי מי שלקח את הרכב הוא קמל.

3 צפייה בגלריה
התובע המשטרתי לשעבר ליאור שביט
התובע המשטרתי לשעבר ליאור שביט
עו"ד ליאור שביט
(צילום: יובל חן)
בשלב זה הוחלט במשטרה להרחיב את החקירה. החוקרים החלו לבצע איכונים על מכשיר הטלפון הנייד של החשוד וגילו שהוא אכן שהה באזור. אך גם זה לא הספיק: בבדיקה גילו השוטרים כי במהלך אותו היום - קמל ואנשיו היו באזור חוף הים בראשון לציון, מרחק לא רב מביתו של הקורבן.
החוקרים החליטו לעבור על כל מצלמות האבטחה בטיילת ואז נפלה לידיהם הראיה החזקה שעליה מבוסס התיק. באחת המצלמות זוהה קמל עם כמה מחבריו נועל נעל שחורה עם סוליה לבנה וחובש כובע נייקי עם סמל מכסף. במשטרה טוענים כי הנעליים והכובע נצפו שש שעות מאוחר יותר כשאלמוני נכנס ללובי הבניין שבו הונח הרימון.
החשוד מכחיש את המיוחס לו, ובמקביל הקורבן היה בהלם כשחוקרי המשטרה סיפרו לו מי לטעמם הניח את הרימון מאחר שלדבריו אין לו כל סכסוך עם קמל. המניע למעשה עדיין לא ברור.
אתמול (יום ה'), שלושה ימים לאחר תחילת החקירה, הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע נגד קמל ובתחילת השבוע הבא הוא יואשם כאמור בניסיון לחבול בחומר נפיץ, קשירת קשר לפשע ונשיאת נשק. בנוסף קשרו החוקרים את קמל לתקיפה.
פרקליטו של קמל, עו"ד ליאור שביט, הכחיש בדיון את החשדות נגד מרשו. "אין בדל של ראיה שקושרת את מרשי גם לתקיפה וגם להנחת רימון", אמר שביט. "בחקירה הוצגו צילומים שלא רואים בהם כלום, סביר להניח שמדובר בספקולציה. נמתין להמשך החקירה".